Homenatge als afiliats i afiliades que van lluitar en defensa de la llibertat, la democràcia i la justícia social durant a Guerra Civil espanyola

Les víctimes de la Guerra Civil espanyola no cauran en l’oblit

Aquest 8 d’abril, la UGT de Catalunya ha dut a terme un homenatge a tots els afiliats i afiliades del sindicat víctimes de la Guerra Civil espanyola. L’acte s’ha celebrat al Cementiri de Montjuïc (Fossar de la Pedrera) a les 10.30 h, amb la inauguració d’un monòlit per honorar les víctimes.

El professor d’Història, Josep Antoni Pozo, ha obert l’acte amb una breu introducció, en la que s’ha contextualitzat que l’acte ha volgut recordar els militants de la UGT i d’altres organitzacions que van ser afusellats per la seva lluita per la democràcia i la Llibertat, la gran majoria gent treballadora. Tot  seguit, el Secretari general de la UGT a Catalunya, Camil Ros,  ha valorat l’acte de memòria històrica i ha recordat els avenços socials i laborals que va comportar la Segona República: la cultura de la classe treballadora, la revolució pedagògica a les escoles, el paper de la dona a la societat, entre d’altres. Finalment, Pepe Álvarez,  Secretari General de la UGT Confederal, ha recordat que l’acte suposa fer justícia per a totes les persones enterrades i ha contextualitzat la crítica a la transició, ja que l’ultradreta a Europa guanya pes i el perill que això suposa.

Des de la UGT volem rendir homenatge a les afiliades i afiliats, víctimes i familiars, que van lluitar en defensa de la llibertat, la democràcia i la justícia social durant la guerra civil, i per això s’ha instaurat un monòlit com a monument simbòlic per poder mostrar els nostres respectes i el reconeixement en la lluita contra el feixisme.

A l’acte hem comptat amb la presència de diversos representants institucionals de l’actual escenari polític i social.