La Generalitat limita la promoció interna dels funcionaris de les Administracions Públiques de Catalunya

Al desembre es va aprovar, en l’Acord de Govern, el tràmit de la Llei d’ocupació pública en el que s’especifica que s’estableix mecanismes per la mobilitat laboral entre les diferents AAPP.

Tot i aquest, s’han suprimit les excedències voluntàries per incompatibilitats del funcionariat, limitant a més, la seva promoció professional en el moment d’accedir a llocs d’interinatge d’altres cossos diferents.

Aquesta mesura s’aplica a totes les administracions catalanes, però no s’ha fet cap comunicat, ni enviament d’informació prèvia. És per això que, des de UGT Serveis Públics Catalunya, ens preguntem: Com es podrà fer el canvi a altres administracions si s’ha suprimit la millor manera de fer-ho? Com podem aconseguir mèrits si no podem agafar excedències?

Ara totes aquelles persones que tinguin una vinculació fixa amb l’Administració de la Generalitat només podran accedir a un interinatge per la via de l’excedència per interès particular, amb totes les restriccions que això suposa com són el fet de tenir un mínim de 5 anys de serveis efectius i romandre en la situació un mínim de dos anys. Aquest fet, ens ha donat a entendre que les treballadores i treballadors de les administracions públiques no són considerats per la seva responsabilitat, professionalització i vocació de servei per la ciutadania.

Des de la UGT Serveis Públics Catalunya volem mostrar disconformitat amb aquesta situació i denunciar públicament la manca d’organització a l’administració pública de Catalunya, la qual hauria de dotar-se d’un major grau d’eficàcia i eficiència, de mitjans materials i personals per revertir les retallades que tant mal ens està fent o per tipificar al règim disciplinari, situacions com l’assetjament laboral o l’assetjament sexual.

Els empleats públics de Catalunya ens mereixem un respecte, i més després d’haver aconseguit que el funcionament de les administracions hagi estat exemplar amb una pandèmia a sobre, i totes les seves conseqüències, per tirar endavant un bon servei als ciutadans.

La nostra organització demana la rectificació d’aquesta situació i que se centrin els esforços en els interessos de les treballadores i treballadors de les administracions públiques de Catalunya.