logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La pandèmia converteix en paper mullat el Decret de teletreball de la Generalitat de Catalunya

En el Consell Català de la Funció Pública celebrat avui, el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública ha presentat el Decret 77/2020 de Teletreball de la Generalitat de Catalunya. Aquesta norma posa de manifest, un cop més, el desgavell del departament. És una regulació molt allunyada de la realitat, no té referència alguna a les situacions que la pandèmia ens ha portat, malgrat això el text s’ha mantigut invariable, perquè l’Administració mai no s’equivoca.

Exclou treballadores i treballadors que durant la pandèmia van teletreballar, imputen les despeses de connexió i assistència al propi personal, ignora el dret de desconnexió i, per descomptat, obvia qualsevol referència a la salut laboral.

El text va ser acordat amb els sindicats a finals de febrer de 2020. Abans de la seva publicació el 4 d’agost de 2020, la pròpia Administració ja havia emès les instruccions 4, 5 i 6/2020, les quals regulaven aspectes del teletreball durant la pandèmia. Per si això fos poc, hom sap que la regulació que s’està preparant pel conjunt de l’Estat contradiu força aspectes recollits al decret català.

La culminació d’aquest desgavell normatiu ha vingut avui quan alhora que es presentava el Decret català, la mateixa administració ha fet pública una resolució on altera la totalitat de les condicions recollides al Decret.