logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

La UGT de Catalunya condemna el cop d’estat a Bolívia contra Evo Morales

El nostre sindicat rebutja i denuncia el cop d’estat contra el president electe Evo Morales, així com les vulneracions de drets fonamentals a Bolívia.
Davant de presumptes irregularitats en el procés electoral en què Morales fou novament escollit a les urnes, el president va decidir convocar noves eleccions. Aquesta decisió, però, no va ser ben acollida per la ultradreta boliviana ni l’oposició, que amb el suport de l’exèrcit i de sectors de la policia boliviana van forçar la dimissió del president.
A aquest gest colpista, s’hi ha de sumar la decisió de Jeanine Áñez , la mandatària que ha succeït Evo Morales sense el suport de la majoria parlamentària, qui ha signat un decret que eximeix de responsabilitat penal els militars desplegats a les mobilitzacions populars, en què ja han mort més de 20 persones. Són diverses les organitzacions internacionals que han condemnat i demanat la derogació urgent d’aquest decret, ja que no s’ajusta als estàndards internacionals i envia a les forces militars el perillós missatge de “carta blanca” per cometre abusos.
El nostre sindicat se solidaritza amb la classe treballadora boliviana, organitzacions sindicals i altres organitzacions socials, principals víctimes d’aquest gir polític i revés democràtic.
Per últim, instem les institucions europees que condemnin clarament el cop i dediquin esforços a garantir la pau i les eleccions lliures a Bolívia.