La UGT de Catalunya exigeix a la Generalitat que desbloquegi el pagament de les pagues extres als empleats públics

La UGT reafirma l’objectiu de calendaritzar el retorn de les pagues extres als treballadors i treballadores de la Generalitat.

El Govern de Catalunya no necessita demanar permís ni sotmetre’s al Govern de l’Estat.

La UGT de Catalunya emmarca les declaracions del Conseller Puigneró en les negociacions que estan mantenint el Govern de l’Estat i el Govern de la Generalitat per tancar un acord per aprovar els Pressupostos Generals de l’Estat.

Per la UGT de Catalunya la negociació política dels pressupostos no pot enterbolir la negociació sindical. En tot cas, l’únic mandat polític que condiciona la negociació del retorn de les pagues extraordinàries de 2013 i 2014 i altres drets sostrets als empleats públics de la Generalitat són les Resolucions del Parlament de Catalunya.

En aquest sentit, el nostre sindicat es manté en el compromís de donar compliment al mandat del Parlament de Catalunya per responsabilitat amb el nostre país i amb els treballadors i treballadores públics als que representem.

Recordem al Govern de Catalunya que els Acords s’han de complir, i que pel que fa a l’abonament de com a mínim el 10% de la paga extraordinària de 2013 durant l’any 2018 existeix un acord ferm, signat el juliol de 2017, a la Mesa dels Empleats Públics de la Generalitat de Catalunya, per part de la UGT i CCOO i el Govern de Catalunya, representat per la consellera Borràs.

En aquest mateix acord, el Govern de Catalunya es comprometia a calendaritzar el retorn de la resta de les pagues del 2013 i 2014 i els drets sostrets.

Ja han passat 15 mesos, els equips negociadors del Govern no han estat gairebé alterats, per la qual cosa des de la UGT exigim als responsables polítics que prenguin les mesures que considerin necessàries per tal que aquesta situació es desbloquegi a la propera reunió de la MEAPGC del 31 d’octubre.

La UGT de Catalunya presentarà una proposta de calendarització en els propers dies amb l’objectiu que sigui consensuada amb els altres sindicats presents a la MEPAGC i el Govern de Catalunya, per finalment complir amb el mandat del Parlament de Catalunya i donar resposta a les reivindicacions dels empleats públics de Catalunya.

També recordem al Govern de Catalunya que per tancar aquest acord no necessita demanar permís ni sotmetre’s al Govern de l’Estat, tan sols cal capacitat i voluntat política.