La UGT de Catalunya implicada en la lluita contra la sida i contra la discriminació de les persones amb VIH

La UGT de Catalunya, davant la commemoració del Dia Mundial de la Lluita contra la Sida, l’1 de desembre, volem expressar el nostre compromís com a organització sindical vers aquesta causa i la nostra solidaritat amb les persones afectades. També  volem denunciar la persistència de la discriminació i l’exclusió sociolaboral associada a aquesta malaltia i reafirmem el nostre compromís per continuar treballant en aquesta lluita i aconseguir la participació i la responsabilitat de tots en la resposta al VIH des de tots els àmbits.

En aquest sentit, la UGT de Catalunya volem participar de la conscienciació de la societat i és per això que fem difusió del comunicat conjunt que hem subscrit amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya i altres organitzacions públiques i privades de la societat civil, i adquirim un compromís laboral i professional per fomentar i mantenir el respecte i la no discriminació de les persones que viuen amb el VIH/sida. La campanya d’aquest any, sota el lema NI ESTIGMA NI DISCRIMINACIÓ!, vol recordar a la societat que hem de continuar actius en la resposta davant el VIH, treballar per millorar la qualitat de vida de tota la població, evitar noves infeccions, diagnosticar-les tan aviat com sigui possible per millorar el pronòstic de la persona afectada i evitar la transmissió.

Aquest any, també hem participat a la campanya #YoTrabajo Positivo, iniciativa per a la inserció laboral de les persones amb VIH i la no discriminació que ha posat en marxa l’entitat Trabajando en Positivo. D’aquesta manera, la UGT de Catalunya volem expressar el nostre compromís com a organització sindical per eliminar les discriminacions laborals i socials que pateixen les persones afectades per VIH, i reclamar més informació, sensibilització i igualtat en l’accés al treball. En aquest sentit, i amb la intenció de facilitar un instrument d’acció sindical en defensa dels drets de les persones VIH positives i de lluita contra l’estigma relacionat amb aquest virus, us adjuntem Propostes per a l’acció sindical dedicat a les persones treballadores afectades pel VIH/sida.

Manifest conjunt Dia Mundial de la Lluita contra la Sida 2019