La UGT de Catalunya se suma a la commemoració de l’Any Fabra amb la campanya ‘Paraula de sindicalista’

La UGT de Catalunya se suma a la commemoració de l’Any Fabra amb la campanya “Paraula de Sindicalista”, un homenatge a les paraules del sindicalisme de tots els temps pròpies de l’ugetisme, que hem recollit en un opuscle.

La campanya s’ha presentat amb un recorregut pels mots estampats per les escales de l’edifici principal de la UGT a la Rambla del Raval de Barcelona, entre els quals hi ha “assemblea”, “avenç”, “conveni”, “entesa”, “lluita”, “reivindicar” o “pancarta”, fins a un total de 72.

L’acte ha començat amb els parlaments de la sub-directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, Marta Xirinachs, i del secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i a continuació s’ha convidat a resseguir les paraules instal·lades a l’edifici, des del vestíbul fins al sisè pis.

L’opuscle i el cartell que hem editat es distribuiran entre les unions territorials, federacions i organismes del sindicat. També es divulgaran les paraules i les definicions corresponents mitjançant Twitter i Facebook, amb l’etiqueta #ParaulaSindicalista.

Aquest 2018 fa 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català Pompeu Fabra i 100 de la publicació de la seva Gramàtica catalana.