La UGT denuncia greus motins amb agressions als CREI Can Rubió (Esparraguera)

El nostre sindicat denuncia la manca de mitjans en centres de protecció de la infància i reclama que s’hi destinin els reforços educatius i de personal necessaris

La UGT vol donar a conèixer la situació d’amotinament que ha patit el CREI Can Rubió en diferents moments d’aquesta setmana que posen de manifest, una vegada més, la falta de mesures educatives i de seguretat en els centres de protecció de menors.

Dimarts, 10 de juliol, a les 21.30 hores va tenir lloc un primer motí amb greus aldarulls que va fer necessària la intervenció de 12 unitats de mossos d’esquadra i d’una ambulància medicalitzada. Com a resultat d’aquest fet una noia ingressada al centre va patir fortes agressions i va arribar fins i tot a perdre la consciència; tres educadores i el vigilant de seguretat van acabar amb lesions diverses, amb resultat d’una baixa; cinc nois van ser detinguts, que l’endemà van tornar a ingressar al centre.

Dimecres 11 de juliol, a partir de les 9.30 hores, hi va tornar a haver-hi aldarulls, protagonitzats principalment per quatre nois, dos dels quals ja havien protagonitzat els aldarulls de la nit anterior. Cal novament la presència d’un mínim de 8 mossos d’esquadra en diferents moments del matí. En van resultar agredits quatre educadors, dos d’ells amb resultat de baixa, i detinguts quatre nois, dos dels quals també ho havien estat la nit anterior.

Davant d’aquesta situació, la UGT es va posar amb contacte amb diferents responsables de DGAIA i del Departament, que va comunicar que es reforçaria l’equip educatiu i s’augmentaria el personal de seguretat.

La realitat, el dia d’avui, és que no hi ha hagut cap reforç a l’equip educatiu, sinó que s’han limitat a cobrir dues absències laborals (una per baixa i l’altra per vacances) amb dos contractes de substitució. El nostre sindicat considera que això no és cap reforç educatiu.

Tampoc, ara com ara, no s’ha reforçat el personal de seguretat (només hi ha un vigilant durant el dia i dos a la nit). Dels set nois detinguts entre tots dos dies, tres han estat traslladats a altres centres, i quatre dels principals agressors de la noia que va perdre el coneixement durant el conflicte continuen al centre convivint amb ella.

La UGT fa anys que denuncia les situacions de violència als centres i que demana més seguretat, més recursos, millor coordinació amb altres instàncies públiques com pot ser fiscalia de menors i responsables en salut mental. Considerem que aquests fets són molt greus, i que si qualsevol dia passa alguna cosa irreparable serà per la manca dels mínims mitjans de seguretat que haurien d’estar presents en centres destinats a la protecció de la infància.