La UGT presenta al Baix Llobregat la campanya contra l’explotació laboral de les empreses multiserveis

estafa-patronal-baix-llobregat
Aquestes empreses tenen gairebé 3.000 treballadors a la comarca, amb condicions laborals i salarials molt per sota dels convenis sectorials

La UGT presentarà demà dimarts, 28 de març, a la seu de Cornellà de Llobregat la campanya del sindicat “A igual treball, igual sou”, que denuncia el frau i l’explotació laboral que representen les empreses multiserveis o de serveis integrals.

A l’acte també es presentarà un informe sobre la implantació de les empreses multiserveis a la Regió Metropolitana de Barcelona i, més concretament, al Baix Llobregat, on hi ha registrades 108 empreses d’aquest tipus amb 2.900 treballadors i treballadores.

A la presentació hi intervindran Carlos de Pablo, secretari comarcal de la UGT del Baix Llobregat, i Afra Blanco, membre de la Comissió Permanent de la Regió Metropolitana de Barcelona – UGT de Catalunya.

Les empreses multiserveis o de serveis integrals són aquelles que no tenen una activitat principal com a tal i que presten un ampli ventall de serveis auxiliars (neteja, seguretat, manteniment, hostaleria, transport…) a terceres empreses.

Aquest tipus d’empreses regulen les condicions laborals mitjançant convenis propis amb condicions laborals i sous mínims, evitant l’aplicació dels convenis col·lectius sectorials. La contractació d’empreses multiserveis suposa per a l’empresa usuària una reducció de costos, però empitjorant i precaritzant les condicions laborals i salarials. Els treballadors contractats a través de multiserveis poden arribar a cobrar la meitat que un treballador a qui se li aplica el conveni sectorial corresponent, i moltes vegades fins i tot treballant més hores.

Acte de presentació al Baix Llobregat de la campanya contra les empreses multiserveis

DIA: dimarts, 28 de març de 2017.

HORA: 10 hores.

LLOC: seu de la UGT a Cornellà de Llobregat (c. del Revolt Negre, 12).