La vaga d’examinadors de trànsit farà anul·lar 29.120 exàmens a Catalunya

OPERACIÓN ESPECIAL DE TRÁFICOEl col·lectiu ha convocat 20 dies de vaga entre juny i juliol per les precàries condicions de treball que pateixen

La UGT de Catalunya ha convocat vaga del col·lectiu d’examinador de Trànsit de tot Catalunya els dies 2, 19, 20, 21, 26, 27 i 28 de juny, i 3, 4, 5, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 24, 25, 26 i 31 de juliol. A Catalunya hi ha 112 examinadors i examinadores que realitzen 13 exàmens cadascun cada dia. Això suposa que cada dia de vaga s’anul·laran 1.456 proves, que poden arribar, en 20 dies de vaga, a un total de 29.120 a Catalunya.

Les raons de la vaga són:

·         Les condicions laborals i econòmiques deplorables que pateix el col·lectiu, que no reconeixen la important tasca que desenvolupen per la seguretat vial de tota la ciutadania. Cal destacar que les càrregues de treball a Catalunya són superiors a la resta de l’Estat.

·         Aquests treballadors i treballadores realitzen la seva feina en zones que no disposen de les mínimes condicions de treball regulades en la normativa de prevenció de riscos laborals ni als protocols de seguretat i violència laboral de la pròpia DGT.

·         El col·lectiu a Catalunya pateix discriminacions de conciliació laboral respecte a d’altres col·lectius de la pròpia DGT. En aquest sentit es troba la no compensació de la jornada laboral en horari d’estiu, de manera que es deuen quantitats a aquest col·lectiu de 2014, 2015 i 2016.

·         També resta pendent una pujada del complement específic que es va acordar entre la DGT i els sindicats.

Per tant, aquests professionals exigeixen l’adequació del nou complement específic que ja es va pactar amb la DGT i el pagament de les quantitats pendents de 2014, 2015 i 2016 de la compensació de la jornada d’estiu no gaudida per necessitats del servei, tal com marca el calendari laboral vigent des del 2014.