Mobilitza’t per l’emergència climàtica

La UGT de Catalunya és conscient de la situació d’emergència climàtica en la qual ens trobem. Per aquest motiu, donem suport i participarem activament en la Manifestació “Vaga Mundial pel Clima” aquest 27 de setembre a Barcelona per reclamar el reconeixement de l’estat d’emergència climàtica.

Exigim als governs mesures serioses, concretes i immediates per reduir a zero l’emissió de gasos d’efecte hivernacle i reclamem, alhora, la nostra participació com a persones treballadores en una negociació per a una transició justa davant els grans reptes globals com l’emergència climàtica. Volem compromisos polítics reals, vinculants i amb assignació pressupostaria suficient per a fer-hi front de forma immediata.

Hem de recordar que a Catalunya, com a regió de la Mediterrània, tenim territoris molt sensibles a les conseqüències del canvi climàtic i els efectes ja són visibles i notables en molts dels nostres ecosistemes i economies locals.

Com a sindicat, i perquè la mobilització sigui tot un èxit, fem extensiva aquesta crida a tots els ciutadans i ciutadanes i als treballadors i treballadores, animant-los a organitzar actes reivindicatius als centres de treball.

ACTES UGT PER L’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

• Dimarts 17 de setembre: Taller d’economia circular
  • Dimecres 18 de setembre: Mural pel clima: el compromís de les persones treballadores per l’emergència climàtica. Vine al vestíbul de la nostra seu i, juntament amb el nostre secretari general, deixa escrit el teu compromís al mural de la UGT. Seu UGT Raval, a les 13.00 h
  • Divendres 20 de setembre: segona bicicletada popular
  • Divendres 27 de setembre, manifestació a Barcelona “Vaga Mundial pel Clima”. Jardinets de Gràcia, 18.00 h

En aquest enllaç et pots descarregar el manifest internacional 27S Vaga mundial pel clima, que compta amb l’adhesió de la UGT de Catalunya.

En aquest enllaç et pots descarregar el cartell de la mobilització del 27S.