Mor el company Josep Cutillas ‘Cuti’

La UGT de Catalunya lamenta profundament la mort dijous passat del company Josep Cutillas ‘Cuti’, qui va formar part del Secretariat Nacional de Catalunya elegit l’any 1976 a l’Assemblea de Terrassa. Cutillas, que va dedicar tota la seva vida al sindicalisme, també va lluitar en la clandestinitat i va organitzar el sindicat a la Pegaso als anys setanta. A més, en els darrers anys va tenir un paper molt actiu en la Unió de Pensionistes i Jubilats, tant al local de la seu de Barcelona com a l’Hospitalet, d’on era veí. Amb la seva mort, els i les ugetistes perdem un referent molt estimat i una part de la nostra història.

Nascut l’any 1931, ja havia treballat a diferents tallers de Sants fins que el 1949 va entrar a treballar a la Pegaso com a oficial de tercera. Durant el període 1956-1971 fou detingut i empresonat en diverses ocasions per lluitar en defensa dels treballadors i de les seves condicions laborals, així com per la seva tasca de difusió del catalanisme. Josep Cutillas fou membre del Secretariat Nacional de la Unió General de Treballadors de Catalunya, elegit —per primera vegada des del 1936— el juliol de 1976 i, en els últims anys de la seva vida laboral, president de la Comissió Executiva del Sindicat Intercomarcal del Metall de Barcelona-L’Hospitalet.

Podeu llegir-ne una biografia més àmplia en aquest enllaç.