Objectius sindicals de la UGT de Catalunya per al 2019

Al 3r Comitè Nacional, celebrat ahir 27 de febrer, la UGT de Catalunya va presentar els “Objectius sindicals 2019”.

El 2019 ens toca guanyar, reconquerir drets, conquerir-ne de nous i garantir que les persones estiguin al centre de les polítiques. És temps de més fets i menys paraules. Per això proposem:

• Que la recuperació econòmica arribi als treballadors i a les treballadores i exigir a les patronals que apliquin els increments salarials pactats a l’AENC i l’AIC.
  • Que el Govern derogui les reformes laborals.
  • Que les qüestions socials ocupin el centre del debat.
  • Que la igualtat de gènere sigui un fet.

Al document “Objectius sindicals 2019” trobareu desenvolupats tots aquests aspectes cabdals per a la nostra organització:

• Salaris dignes i repartiment de la riquesa.
  • Ocupació de qualitat, acabem amb la precarietat laboral.
  • Acabem amb la xacra de la sinistralitat laboral.
  • Mobilitat.
  • Pacte Nacional per a la Industria (PNI).
  • Indústria de l’Automòbil a Catalunya.
  • Aposta per la societat del coneixement.
  • Economia de Plataformes (Gig Economy).
  • Cap a l’economia circular.
  • Sindicalitzar la contractació pública.
  • Serveis Públics d’ocupació.
  • Dret a la formació al llarg de la vida.
  • En igualtat, seguim igual. Cap el 8 de Març.
  • Joves.
  • Immigració i mercat de treball.
  • Treballadores de la llar.
  • Ocupació de les persones amb discapacitat.
  • Igualtat d’oportunitats per a les persones amb el VIH.
  • Diversitat LGTBI en els centres de treball.
  • Pensions dignes.
  • Cap a una fiscalitat justa.
  • Acabem amb la pobresa.
  • Pacte Nacional pels Serveis Públics de Catalunya.
  • Revertir les retallades en l’estat del benestar.
  • Cap a una educació pública, universal i gratuïta.
  • Llibertats públiques.
  • Convivència i clima social.
  • Transició energètica justa.
  • Agenda urbana de Catalunya.
  • Fem nostres els Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030 (ODS).

També us recordem que la UGT de Catalunya ha elaborat les “Orientacions i recomanacions en negociació col·lectiva 2019”, basades en el següent decàleg:

1. Conveni sectorial per estendre la cobertura de la negociació col·lectiva i combatre el conveni d’empresa que retalla drets i salaris.
  2. Salaris dignes. Pujades salarials i recuperació del poder adquisitiu: CAP CONVENI PER SOTA ELS 1.000 euros!
  3. Reducció i ordenació de l’actual temps de treball: registre de jornada.
  4. Exigir el dret a la desconnexió digital, per garantir el dret a ignorar les ordres fora de l’horari laboral.
  5. Contractació indefinida i a jornada completa. Lluitem contra el frau de la contractació temporal i parcial fraudulenta i involuntària.
  6. Protocol de dades de caràcter personal, per blindar la nostra acció sindical i per evitar la vulneració del nostre dret a la intimitat.
  7. Igual treball, iguals condicions laborals per lluitar contra la precarietat de les empreses multiservei, les falses cooperatives i els falsos autònoms.
  8. Igualtat de tracte i d’oportunitats reals per lluitar contra tots els tipus de discriminació, garantir l’accés a l’ocupació en igualtat de condicions i eradicar la bretxa salarial.
  9. Treball segur i saludable per lluitar contra la falta de prevenció a les empreses i contra els riscos psicosocials que generen les noves tecnologies.
  10. Atac al treball precari de les plataformes digital.