Presentació del llibre ‘Sin decir ni mu’

Des de l’Àrea de Cultura de la UGT de Catalunya, us volem presentar diverses lectures per aquest estiu. Aprofitant el bon temps, a les terrasses de la UGT, acostem la cultura a totes les persones que ens vulgueu acompanyar. En aquesta edicions de les terrasses culturals de la UGT de Catalunya presentarem, el proper dijous 18 de juliol, a les 18.30, a la nostra seu de la Rambla del Raval a Barcelona, el llibre Sin decir ni mu, de Patrycia Centeno.

Patrycia Centeno  (la Corunya, 1983) és llicenciada en periodisme i pionera en l’estudi de l’estètica (llenguatge corporal, indumentària, escenografia…) com a eina de comunicació política. Ha treballat com a periodista de moda i coordinadora de la 080 Barcelona Fashion, així com d’assessora d’imatge governamental i corporativa. Analitza l’actualitat per a nombrosos mitjans i imparteix classes en diferents centres universitaris. En 2012 va publicar l’assaig Política i Moda, la imatge del poder amb el qual va obtenir una gran repercussió mediàtica. Li va seguir Mirall de Marx, l’esquerra no pot vestir bé? . Coneguda en xarxes com @politicaymoda, la seva il·lustrativa i mordaç compte de Twitter s’ha fet indispensable per a esbrinar què diuen en veritat els líders quan els hi escolta en manera muti.

Ressenya de l’editor

Així com és fàcil mentir amb les paraules, les aparences NO enganyen. Aquest assaig tracta sobre la comunicació no verbal, de tot això que es diu sense parlar.

A través d’anècdotes, exemples, curiositats, encerts, errors i possibilitats protagonitzades per rellevants dirigents actuals i passats, l’autora assenyala i explica la importància de l’empatia, el llenguatge corporal, la indumentària i la posada en escena, i ofereix una mirada dinàmica i pràctica per a reconèixer i poder aplicar tots els seus secrets. Els majors malentesos en relacionar-nos i interactuar amb els altres són fruit de la nostra falta de formació i entrenament visual.

En un món on la immediatesa i saturació de la informació i les imatges ho és tot, conèixer, practicar i entendre el llenguatge del silenci marcarà la diferència en el nostre dia a dia.

Per el bon funcionament de l’activitat, cal confirmar assistència a dgarcia@catalunya.ugt.org

Es podran adquirir exemplars de l’obra presentada.