Presentació del projecte europeu LIFE CLINOMICS a Vilafranca del Penedès

liferclinomicsLa UGT de Catalunya assistirà aquesta tarda a la presentació del projecte Life CLINOMICS, en què el nostre sindicat hi participa juntament amb altres entitats. L’acte de presentació tindrà lloc avui dijous, 24 de novembre, a partir de les 16.30 hores al Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca del Penedès.

Per part de la UGT de Catalunya hi assistirà el secretari general del sindicat a l’Anoia-Penedès-Garraf, Francesc Rica.

El projecte Life CLINOMICS proposa posar en marxa nous processos d’inversió d’entitats públiques, especialment municipis, així com d’empreses privades de determinats sectors representatius, per disminuir la seva vulnerabilitat, de manera que s’anticipin als impactes climàtics i augmentin la seva resiliència, millorant-ne la competitivitat i augmentant-ne l’ocupació.

Presentació projecte Life CLINOMICS

DIA: 24 de novembre.

HORA: 16:30 hores.

LLOC: Fòrum Berger Balaguer. Rambla de Nostra Senyora, 6. Vilafranca del Penedès.

Ordre del dia de la jornada de presentació del projecte Life CLINOMICS

Dijous, 24 de novembre de 2016, de 16.30 a 18.30h al Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca del Penedès (carrer Rambla de Nostra Senyora, núm. 6)

• 16.40h: Benvinguda i presentació de la jornada:
    • Valentí Junyent Torras, Diputat delegat d’espais naturals i medi ambient de la Diputació de Barcelona
    • Francesc Olivella Pastallé, President del Consell Comarcal de l’Alt Penedès.

• 17.40h: Impactes del canvi climàtic i mesures d’adaptació en:
    • Agricultura: Sr. Robert Savé, Institut de Recera i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA)
    • Gestió Forestal: Sra. Diana Pascual, Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF)
    • Pesca: Sr. Jordi Salat, Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC)
    • Turisme: Sra. María Belén Gómez, Universitat de Barcelona (UB)

• 18.10h: La visió dels actors del territori
    • La vinya al Penedès: Sr. Josep Maria Albet i Noya, President de la DO Penedès
    • La gestió forestal i el turisme al Montseny: representant de l’Associació de Propietaris Forestals del Montseny
    • La pesca a les Terres de l’Ebre: Mario Vizcarro, Secretari de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors

• 18.30h: Per què som socis del Life CLINOMICS?
    • Cambra de Barcelona: Sr. Jaume Fradera, Vicegerent de la Cambra de Comerç de Barcelona
    • Comissions Obreres: Sr. José Manuel Jurado Villena, Responsable del Departament de Sostenibilitat de Comissions Obreres de Catalunya
    • Unió General de Treballadors: Sr. Francesc Rica i Saavedra, Secretari General de l’Anoia-Penedès-Garraf de la UGT de Catalunya
    • Unió de Pagesos: Sr. Santi Querol, Responsable de Medi Ambient de la Comissió Permanent Nacional de la Unió de Pagesos