- Un disseny sistemàtic de programes que millorin la salut del treballador i de l’organització.
- La creació d’una cultura de la salut que satisfaci tant les necessitats de l’empresa com les de la persona treballadora.
- Una gestió de la salut que s’integri en el pla estratègic de l’empresa, perquè és bo per a la salut de la persona treballadora i per a la productivitat, eficiència i competitivitat de l’empresa.
- Una metodologia que ajudi les persones a aconseguir una salut òptima (emocional, física, social, espiritual i intel·lectual).
- Una metodologia que utilitzi diverses estratègies per millorar el coneixement que sobre la salut tenen els treballadors i treballadores i altres actors rellevants, i per posar a la seva disposició un entorn de treball que protegeixi la salut i que recolzi i reforci les eleccions saludables.
- Que la direcció de l’empresa manifesti el seu compromís amb la salut i s’impliqui en el suport de les iniciatives de salut
- Participació activa del col·lectiu sanitari, dels treballadors i treballadores i els seus representants
- Planejar intervencions a diferents nivells (individual i col·lectiu)
- Que les mesures i intervencions siguin fàcils d’integrar
- Els Programes de Promoció de la Salut en el Treball han de també tenir-se en compte els principis de promoció de la salut definits pel Grup Europeu d’Avaluació en Promoció de la Salut de l’OMS, dins dels quals destaquen:
- Empoderament, capacitar les persones i les comunitats perquè assumeixin més control sobre els factors que afecten la seva salut
- Participació, implicar les persones participants en aquests programes en totes les seves etapes
- Equitat, orientació per determinants socials de salut i la justícia social.
- Continuïtat, provocar canvis que les persones i les comunitats puguin mantenir en el temps.