logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Projecció i col·loqui del documental: Flores en la basura

El pròxim dijous, 15 d’abril, a les 10.30 hores, a la Sala de les Brigades Internacionals de l’edifici històric de la UGT de Catalunya -Rambla de Santa Mònica 10, Barcelona- presentarem el documental Flores en la basura.
Col·loqui posterior a la projecció del documental conduït per Núria Solé, vicesecretària general de la UGT de Catalunya:
  • José Antonio Romero: director del documental
  • Nuría Gilgado: secretària de Política Sindical i coordinadora de l’Àrea Externa
  • José Antonio Pasadas: secretari de Polítiques Sectorials i Transició Justa
“L’estiu de 2007 va començar la Gran Recessió. Al principi, semblava que havia de ser una crisi cíclica més. però, no ho va ser. Es va tractar –es tracta- d’una crisi llarga, profunda i molt complexa de solucionar. És una de les quatre grans crisis del capitalisme, amb les dues guerres mundials i la Gran Depressió. Crisis que de seguida superen el territori de l’economia, s’estenen a la política, les idees i la vida quotidiana de la ciutadania i… tenen un gran potencial destructiu. Les seqüeles de la Gran Recessió, moltes d’elles devastadores, seran tan significatives com la caiguda del Mur de Berlín, els atemptats de les Torres Bessones o els de Madrid. La crisi va començar quan esclaten les hipoteques escombraria, -impossibles de pagar per als que les havien signat. Es va traslladar a les entitats financeres –fallida de Lehman Brothers. I aviat es va ecomanar al món real: atur, empobriment, desigualtat, reducció de la protecció social, precarietat, etc. Una dècada després, el món torna a créixer i ha entrat en una espècie de normalitat. És l’hora d’analitzar qui han estat els perdedors de la Gran Recessió: els joves, les dones, els treballadors entre 35 i 45 que ja mai treballaran d’allò per a què es van formar, els més grans de 45 anys que s’han quedat a l’atur, els que han quedat enrere en la revolució tecnològica i robòtica, aquelles empreses que van ser deslocalitzades a altres països a la recerca de condicions laborals més favorables per als seus propietaris, etc: “el proletariat emocional”. Aquesta pel·lícula tracta de tot això…” (https://www.premiosgoya.com/pelicula/flores-en-la-basura/)
Donada la situació derivada de la covid-19, l’aforament és limitat i cal fer inscripció prèvia.