Relat preventiu sobre el treball a arts gràfiques: ‘Mala impressió’

“Encara que també podria ser per l’olor. Les tintes i els líquids amb què treballo no són pas aigüeta, no. Se’t fiquen al nas i, déu n’hi do, sovint enyores l’aire fresc, sobretot quan et comencen a coure els ulls. Si ho sumes al soroll, hi ha estones que ho passes malament. És clar tot plegat devia ajudar perquè em passés…”. Aquest és un fragment del relat preventiu “Mala impressió”, editat per l’Oficina Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals del nostre sindicat.

Aquesta setmana, l’Agència Europea per a la Seguretat i la Salut en el Treball està fent una campanya de sensibilització sobre substàncies perilloses, ja que aquestes segueixen comportant riscos per a la salut de molts treballadors i treballadores a Europa.

Des de la UGT de Catalunya participem en la campanya amb la difusió durant aquesta setmana de diverses publicacions que hem editat darrerament i que fan referència a les substancies tòxiques i/o perilloses, amb l’objectiu de fomentar la sensibilització sobre la necessitat d’eliminar l’exposició a aquestes substàncies, i per prevenir els riscos que presenta aquesta exposició per a les persones treballadores durant la seva activitat laboral.