Setmana global contra els Paraisos Fiscals #LliuresParaisosFiscals

Logo-e1489512205679El dilluns 3 d’abril farà just un any de la publicació dels Papers de Panamà, un fet històric que marca un abans i un després en la denúncia de l’elusió i el frau fiscal en l’àmbit internacional. El 3 d’abril ha estat declarat el DIA D’ACCIÓ GLOBAL PER L’ABOLICIÓ DELS PARADISOS FISCALS una campanya a nivell global per tornar a demanar polítiques concretes que acabin amb els problemes que es deriven de l’existència d’aquests territoris financers opacs.

Els paradisos fiscals constitueixen una burla a la legalitat internacional i no posseeixen cap base econòmica d’interès per al bé comú, només serveixen als interessos espuris de les elits econòmiques, delinqüents financers i criminalitat organitzada. Són autèntiques xacres econòmiques que aprofundeixen la desigualtat, contribueixen a crear desequilibris, crisis econòmiques i corroeixen la democràcia. Per tant, han de ser eradicats per la comunitat internacional.

Des de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, de la qual la UGT de Catalunya en forma part, volem conscienciar sobre aquesta problemàtica i sortir als carrers amb missatges de rebuig i denúncia respecte a aquesta xacra. Les nostres accions principals seran les següents:

• Dia 3 d’abril a les 19h– concentració a Pl Sant Jaume: “Acabem amb els paradisos fiscals!”: Lectura d’un manifest i intervencions breus amb representants polítiques i d’entitats. Repartirem mascares i caretes per ficar cara i ulls als principals culpables de l’elusió i el frau fiscal. T’esperem!
  • Dia 5 d’abril a les 19hprojecció de “Mama, ya sé donde està el dinero”, Debat i xerrada posterior amb el director Arturo Cisneros, i Miguel Angel Mayo, coordinador del sindicat de tècnics d’Hisenda GESTHA a Catalunya. (lloc pendent a concretar)
  • Campanya a lesxarxes socials demanant a la gent que es faci una foto amb un cartell i el hashtag: #FueraParaisosFiscales #ForaParadisosFiscals #EndTaxHavens

Us animem a llegir i signar el manifest contra el Paradisos Fiscals aquí i a difondre’l entre la gent del sindicat: http://manifest.fiscalitatjusta.cat

Els paradisos fiscals dels qui més tenen son els inferns socials de la resta de la població, vulneren els nostres drets i soscaven la democràcia, no ho podem permetre. Junts lluitarem fins a la seva desaparició. Suma’t i participa en la nostra campanya, t’hi esperem!