UGT de Catalunya exigeix al Govern espanyol la inmediata retirada de l’Avantprojecte de llei LOMCE

LOMCEL’èxit de les mobilitzacions d’ahir ajorna ‘sine die’ l’aprovació de la Llei Wert al Consell de Ministres

La UGT de Catalunya es felicita per la decisió del govern espanyol d’ajornar ‘sine die’ l’aprovació de la llei d’educació promoguda pel ministre José Ignacio Wert, que havia de ser aprovada en el Consell de Ministres d’avui i iniciar així el seu tràmit parlamentari.

La UGT de Catalunya està convençuda que l’èxit de la vaga i les mobilitzacions que van tenir lloc ahir arreu de l’Estat, amb especial rellevància a Catalunya, han estat els aturadors de l’avantprojecte de la Llei LOMCE del Govern Espanyol.

En aquesta línia, des del nostre sindicat continuem exigint la immediata retirada de l’avantprojecte de llei, perquè suposa un retrocés sense precedents per l’educació del nostre país i un pas enrere en la consecució d’un sistema estable i modern que doni garanties de cohesió social i igualtat d’oportunitats.

Des de la UGT de Catalunya:

·         Diem un NO rotund a aquesta llei que modifica l’actual sistema regulat d’una manera totalment injustificada. Una llei que s’ha gestat sense cap diagnòstic seriós del que ha aconseguit l’actual sistema, basat en la comprensivitat i en els principis d’equitat i qualitat per a tothom.

·         Diem un NO rotund a aquesta llei perquè és un atac sense precedents al model d’ensenyament del català al nostre país, al sistema d’immersió lingüística i la consideració del català com a llengua vehicular que ha donat solidesa a aquest model.

·         Diem un NO rotund a aquesta llei perquè atempta contra el compromís de l’escola catalana en el seu conjunt i contra el compromís i dedicació del professorat català per fer de l’escola un lloc d’integració i inclusió.