logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

A la reunió de la Comissió de seguiment del Consell del Diàleg Social de Catalunya, ambdós sindicats hem demanat de nou al Govern que impulsi un pacte per a la reconstrucció social i econòmica des del diàleg social.Des de la UGT i CCOO hem manifestat en reiterades ocasions la necessitat d’una actuació àgil, potent i conjunta per tal d’abordar la situació d’urgència que el país afronta des de la vessant sanitària, econòmica i social, realitzant diverses peticions formals al Govern i proposant una agenda de temes i propostes concretes per abordar des del diàleg social. Moltes d’aquestes propostes es van traslladar a les reunions que manteníem setmanalment amb el Govern i que s’han deixat de celebrar des del 23 d’abril, i no s’ha donat resposta a les propostes.

El passat 30 d’abril, una vegada va ser convalidat pel Parlament el decret llei de Participació Institucional i del Diàleg Social de Catalunya, vàrem tornar a adreçar-nos al Govern, conjuntament amb les patronals més representatives de Catalunya, per sol·licitar la convocatòria de manera urgent de la comissió de seguiment del diàleg social ja que, tot i ser coneixedors de la comissió tècnica aprovada pel Govern de la Generalitat per treballar una proposta de reconstrucció econòmica i social del país, enteníem que aquesta comissió resta d’eficàcia si no impulsem un espai de concertació per a concertar mesures concretes.

Avui, quasi un mes després de fer la petició, ha tingut lloc la primera reunió de la Comissió de Seguiment del Consell del Diàleg Social de Catalunya. Des de CCOO i UGT entenem que és més prioritari que mai en aquests moments establir les prioritats de les mesures de protecció social i de reactivació econòmica a Catalunya; la ciutadania no pot esperar més, calen mesures concretes per abordar la situació d’emergència econòmica i social. És per això que reclamem la participació directa i activa com a agents socials per a la construcció del Pla per a la reactivació econòmica i la protecció social.