logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

15 de Juny – Dia Internacional de la presa de consciència de l’abús i el maltractament cap a les persones grans

La UGT de Catalunya denuncia que encara avui les institucions i la societat no reconeixen aquest problema i reclama que es garanteixi la protecció d’aquest col·lectiu.
Amb motiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència de l’Abús i el Maltractament envers les Persones Grans, que se celebra cada 15 de juny, la UGT de Catalunya reivindiquem la protecció, l’atenció a les situacions de més vulnerabilitat i l’exercici dels drets d’aquest col·lectiu. Aquest és un problema que roman ocult, però que demana urgència en la seva solució, tant per les dificultats afegides per la manca d’informació que les persones grans acostumen a tenir sobre els seus drets i recursos, com per l’aïllament social i, també de vegades, la manca d’autonomia de les persones grans.
Segons dades de l’Organització Mundial de la Salut, 1 de cada 6 persones majors de 60 anys van patir algun tipus d’abús en entorns comunitaris en el darrer any. Per a la UGT de Catalunya és prioritari posar fi a aquesta xacra i atendre les situacions de maltractament tant en l’àmbit familiar o domiciliari com en l’institucional, respectant els drets i la dignitat de les persones grans i vigilant les situacions d’indefensió. És per això que volem aprofitar aquest dia per fer visible aquesta problemàtica i reclamar mesures per garantir el bon tracte i el respecte a les persones grans.
Finalment, també denunciem que la manca de recursos personals i econòmics que els poders públics dediquen a l’atenció de les persones grans no permeten avançaren l’erradicació del maltractament vers les persones grans. En aquest senti, durant la gestió de la pandèmia hem viscut com aquestes taxes de maltractament cap a les persones grans han augmentat, posant en evidència la necessitat de reforçar el Sistema d’Atenció de la Dependència. És per això que la UGT de Catalunya reclama finalitzar amb les carències estructurals del Sistema d’Atenció a la Dependència, garantint una atenció centrada en la persona, millorant les ràtios i les condicions laborals de les persones treballadores i avançant definitivament en la coordinació dels serveis sanitaris i socials per a poder donar resposta a les necessitats de les persones grans.