logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

22 de març, Dia Mundial de l’Aigua 2022

Avui 22 de març se celebra el Dia Mundial de l’Aigua (World Water Day) amb l’objectiu de centrar l’atenció en la importància de l’aigua i la defensa de la gestió sostenible d’aquest recurs imprescindible per a la vida. Enguany, aquesta diada tracta sobre les aigües subterrànies, recursos hídrics invisibles que tenen un fort impacte sobre gran part dels ecosistemes, sobre les activitats humanes i sobre la disponibilitat d’aigua per a tothom.

Les aigües subterrànies són un recurs amagat sota el subsol del nostre territori, que l’enriqueix, li dona valor, prosperitat i que possibilita les activitats humanes, l’habitabilitat del terreny i la seva solvència econòmica. Els efectes del canvi climàtic en el nostre país condicionen la disponibilitat d’aigües superficials i subterrànies, desertitzant el territori, incidint sobre els ecosistemes i els recursos naturals i directament sobre la població i la seva supervivència.

La nostra organització entén que no hi ha dreceres, hem de prendre el camí de la gestió sostenible d’aquest preuat recurs, garantint el seu accés a tothom, sense malmetre els ecosistemes, fent-ne un consum responsable, i protegint i respectant el medi ambient.

Podeu descarregar el manifest en català i en castellà..

Més informació: https://www.worldwaterday.org/

Entrades relacionades