logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Premis LIFE 2022: Projecte LIFE Clinomics

El projecte d’adaptació al canvi climàtic LIFE CLINOMICS, on la UGT de Catalunya vàrem participar activament com a socis beneficiaris del projecte,  ha estat nombrat un dels 12 finalistes als premis LIFE 2022, uns guardons que atorga anualment la Comissió Europea als millors projectes europeus sobre protecció de la natura, medi ambient i acció climàtica pel seu caire d’innovació, inspiració i efectivitat.
El projecte LIFE CLINOMICS va néixer el 2016 amb l’objectiu de desenvolupar processos participatius territorials per millorar la resiliència de les entitats locals mediterrànies i la capacitat d’adaptació dels sectors econòmics i productius més vulnerables al canvi climàtic.
Aquest projecte  és un clar exemple d’implicació i d’acció conjunta de la nostra organització amb administracions, agents econòmics, territorials i socials  que ens permeten avançar de forma efectiva en un model territorial i social més just i sostenible.
L’objectiu principal del projecte LIFE CLINOMICS era construir territoris i societats més sostenibles i resilients, mitjançant accions pilot que permetin una millor adaptació de les seves economies a l’impacte i conseqüències del canvi climàtic disminuint, així, la seva vulnerabilitat i augmentant l’ocupació.
Les accions pilot que  es van portar a  terme es van realitzar en tres territoris (la comarca de l’Alt Penedès, a les reserves de la biosfera del Montseny i de les Terres de l’Ebre) i en tres sectors econòmics (turisme, pesca i agroforestal).
Els premis LIFE la Comissió Europea,  donen l’oportunitat de votar al millor projecte LIFE 2022  a través del següent enllaç:
El període de votació finalitza el pròxim 30 de maig, el mateix dia de la cerimònia de lliurament dels guardons LIFE 2022.
#LIFEAwards22 #LIFEis30 #lifeclinomics #mediambiente #emergenciaclimatica #transiciojusta #premisLIFE

Entrades relacionades