Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Bimbo prepara acomiadaments massius amb la modificació de l’actual model de distribució

La multinacional americana Sara Lee, propietària de Bimbo, Ortiz, Marcilla, Hornimans, Sanex i Ambipur, entre d’altres marques comercials, pretén eliminar el model actual de distribució dels productes Bimbo i substituir-lo per la subcontractació d’una empresa externa. Aquest fet pot suposar la destrucció de 1.000 llocs de treball directes i 400 indirectes a tot l’Estat espanyol. En el cas concret de Catalunya, perillen uns 400 treballadors, entre directes i autònoms, que es dediquen a tasques de venda i distribució.

L’empresa ha pres aquesta decisió de manera unilateral, amb l’excusa de la conjuntura econòmica i desatenent les solucions proposades pels representants dels treballadors i les treballadores. Ja fa mesos que Sara Lee va començar a elaborar el seu pla amb empreses de distribució logística, però ha intentat ocultar a la plantilla de Bimbo les seves intencions fins a l’últim moment i només s’ha limitat a informar de la necessitat de canvis en el seu model de distribució.

La UGT i CCOO rebutgen el pla presentat per l’empresa, que iniciarà al centre de Lleida i que suposarà l’acomiadament massiu de treballadors i treballadores de Bimbo Martínez Comercial a tot Espanya. Els sindicats han elaborat un pla de xoc per frenar la decisió imminent de liquidar l’empresa a favor de subcontractar comercials.

El pla sindical es basa en dos eixos. D’una banda, la via judicial, ja que l’empresa va signar l’any 2005 un acord de manteniment de l’ocupació i es va comprometre a mantenir els llocs de treball propis abans que contractar personal extern, compromís que no està respectant i que UGT i CCOO han denunciat davant dels tribunals. El proper 20 juliol, empresa i sindicats estan cridats a la Sala Social de l’Audiència Nacional, a Madrid.

D’altra banda, els sindicats també es mobilitzaran per defensar els llocs de treball a Bimbo. En aquest sentit, el proper dijous, 15 de juliol, a les 18 hores, UGT i CCOO han convocat una assemblea de treballadors i treballadores per decidir el calendari de mobilitzacions. L’assemblea tindrà lloc a la sala d’actes de la UGT de Catalunya (Rambla de Santa Mònica, 10, Barcelona).

 

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies