Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Concentració contra les reformes de Gallardón per privatitzar la justícia

Demà dimecres, a les 17.30h, davant de la Facultat de Dret d’ESADE, on assistirà el ministre

La UGT i la resta de sindicats amb representació a l’Administració de Justícia han convocat demà dimecres, 12 de març, una concentració a les 17.30 hores davant de la Facultat de Dret d’ESADE (Avinguda de Pedralbes, 60-62), coincidint amb la visita del ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón, i com a protesta per les reformes de privatització de la Justícia.

El ministre Gallardón ha iniciat un procés de reformes en l’Administració de Justícia que pretén trencar totalment amb el disseny i l’organització de la Justícia al nostre país. Aquestes reformes tenen com a primer efecte la limitació de l’accés a la Justícia per part dels ciutadans amb menys recursos, així com una privatització de serveis, amb el consegüent risc per a l’administració de Justícia com a servei públic i per a la pròpia subsistència de molts llocs de treball.

Registre Civil. Gallardón persegueix lliurar la gestió del Registre Civil als Registradors de la Propietat, que cobrarien per un servei que ara és gratuït. El projecte, per ara clandestí, podria afectar més de 3.000 llocs de treball a tot l’Estat.

Llei de Taxes. S’ha encarit la Justícia, el que significa limitar i, en alguns casos, impedir el dret a la tutela judicial efectiva.

Procuradors. Un altre projecte és l’atribució de funcions processals als procuradors. A més de comunicació se li atribueixen els actes d’execució, el que suposa una privatització de funcions que actualment exercim amb plenes garanties els funcionaris de l’Administració de Justícia, i comporta el risc -igual que la privatització del Registre Civil- de pèrdua d’ocupació pública en l’Administració de Justícia.

Reforma de la LOPJ i la demarcació judicial. Aquest projecte elimina els jutjats unipersonals (tots, inclosos els Jutjats de Pau) i les Audiències Provincials, i modifica l’organització judicial basada en els partits judicials, que desapareixen. La «gran estrella» de la reforma seran els Tribunals d’Instància, que assumiran les actuals competències dels jutjats unipersonals, i la seva demarcació serà provincial (excepte a Madrid i Barcelona, que podrà ser menor).

 

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies