
La UGT de Catalunya participarà, del 21 al 25 d’octubre a la Time Use Week 2024. Aquest és el principal esdeveniment internacional dedicat a promoure coneixement i bones pràctiques en polítiques del temps. Hi participen investigadores i investigadors, institucions públiques, agents socials, organitzacions i ciutadania d’arreu del món. És un espai de debat sobre les desigualtats en els usos del temps actuals, el seu impacte en el gènere i els efectes que té en la salut de les persones i la productivitat i sostenibilitat dels països i els centres de treball, i d’anàlisi d’iniciatives i polítiques per combatre aquestes desigualtats i garantir que el dret al temps sigui un dret de ciutadania.
La Time Use Week està coorganitzada per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la Barcelona Time Use Iniciative.
La nostra organització participarà en diferents taules de treball: Dilluns 21 al Paranimf de la Diputació de Barcelona (accés pel carrer Urgell, 187 de Barcelona), i el dimecres 23 a BIZ Barcelona (Fira de Barcelona, pavelló 8).
Com ja sabeu la UGT de Catalunya és membre adherit a la Xarxa Catalana pel Dret al Temps de la Generalitat de Catalunya i és membre també del Grup Impulsor del Pacte del Dret al Temps de l’Ajuntament de Barcelona.
La Time Use Week acollirà la II Trobada general de la Xarxa Catalana pel Dret al Temps, un espai de trobada adherides a la Xarxa, provinents del teixit social i productiu, els ens locals i el món de la recerca de tot Catalunya. En el marc de la trobada es compartiran bones pràctiques de diverses organitzacions adherides. També se celebrarà la II Trobada de Recerca en Usos del Temps, on s’exposaran estudis realitzats des de diversos àmbits sobre el dret al temps.
Intervencions de la UGT de Catalunya a la Time Use Week:
Dilluns 21
Al Paranimf de la Diputació de Barcelona (accés pel carrer Urgell, 187 de Barcelona)
- De les 11.25 a les 12.10h: II Trobada de recerca catalana en usos del temps.
Dimecres 23
a BIZ Barcelona (Fira de Barcelona, pavelló 8)
- De les 10:20 a les 10:50h: Aportacions al debat sobre el Plan PYME 375 des de la negociació col·lectiva.
- El Plan Pyme 375 és una iniciativa que ofereix ajuts a la contractació i plans de formació per a empreses amb menys de 10 persones treballadores. L’objectiu és que puguin contractar més personal, una de les principals conseqüències de la reducció de la jornada laboral.
- De les 11:45 a les 12:45h: taula rodona sota el títol “El Consell de Relacions Laborals: un cas d’èxit en la promoció del dret al temps en el món del treball català”. Es parlarà sobre el rol de l’experiència del Consell de Relacions Laborals, i la presentació de les seves eines: Orientacions per garantir el dret a la desconnexió digital i les Recomanacions per a la negociació col·lectiva dels Plans d’Igualtat.
Si voleu inscriure-us i consultar programa podeu fer-ho, aquí.















