Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Catalunya és el territori d’Europa que menys invirteix en educació

Si Catalunya sortís reflexada en aquest gràfic hauríem d’anar a buscar-la a la última posició, tant a l’any 2005 com a l’any 2001 (3,1% del PIB). La UGT de Catalunya considera molt greu que el nostre país estigui per sota de països molt menys desenvolupats, com Rumania o Bulgària entre d’altres.

nota-08-01
Font: Instituto de Evaluación. Sistema estatal de indicadores de la educación. Edición 2009 (Darreres dades publicades)

Un any després d‘aprovar la LEC encara estem molt lluny d’arribar al 6% del PIB en despesa pública en educació

Catalunya va invertir a l’any 2007 un 3,6% del PIB, molt per sota del que va invertir Espanya (4,4%) i la UE27 amb un 5% del PIB.

La situació no és menys dramàtica si analitzem la despesa pública en educació no universitària. En aquest cas, Catalunya torna a ser qui registra la inversió més baixa de tota Europa. Concretament a l’any 2004, Catalunya destinava un 2,14% del PIB, molt per sota de països com Macedònia, Grècia, Malta o Xipre entre d’altres.

nota-08-02

Font: Informe «L’Estat de l’eduació a Catalunya». Fundació Jaume Bofill. Dades extretes de l’INE

La UGT de Catalunya posa de manifest la poca voluntat de la Generalitat per dotar al país d’una educació de pública i de qualitat per tothom. No pot ser que les plantilles de professors per al curs 2010-2011 es redueixi un al voltant d’un 5%. No pot ser que la plantilla de professionals dels serveis educatius és redueixi per al curs vinent entorn un 20%. No pot ser que Catalunya (28,2%) tingui una taxa d’abandonament prematur que dobla a la UE27 (14,9%). No pot ser que el Departament d’Educació deixi a persones sense poder formar-se per falta de places.

Veient aquestes dades juntament amb la situació que hem denunciat durant la darrera setmana respecte a les persones joves (Els altres joves i Generació JESP), el nostre sindicat exigeix a la Generalitat de Catalunya que per primera vegada a la seva historia faci un esforç i situí l’educació i la formació entre un dels eixos prioritaris de la seva política i destini en educació el 6% del PIB tant i com es va comprometre amb l’aprovació de la Llei d’Educació de Catalunya.

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies