Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Dia Mundial de la Zero Discriminació: La UGT de Catalunya reclama avançar cap a una societat més igualitària i oberta, aturant tota mena de discriminació

Avui, 1 de març, se celebra el Dia Mundial de la Zero Discriminació amb l’objectiu de plantar cara i aturar el tracte desigual cap a una persona o col·lectivitat pel motiu que sigui.
A la UGT de Catalunya continuem promovent la lluita per la igualtat i en contra de qualsevol mena de discriminació a la nostra acció sindical, basant-nos en la recent Llei 19/2020 d’igualtat de tracte i no-discriminació, propugnant un model de societat basat en la solidaritat i en la igualtat, sense donar cabuda a la discriminació en totes les seves formes i àmbits de la vida.
Situant el centre de treball com el nucli generador d’igualtats, tenim el compromís de vetllar perquè s’apliqui la normativa vigent en matèria d’igualtat de tracte i no-discriminació. Volem que s’informi als treballadors i treballadores sobre els aspectes més rellevants d’aquesta llei, així com dels protocols d’actuació davant les pràctiques discriminatòries existents als centres de treball, amb la finalitat de sensibilitzar, conscienciar als treballadors i treballadores de la gravetat del problema i donar-los les eines necessàries perquè puguin protegir-se i defensar-se.
I és que, continuen existint criteris discriminatoris a l’hora de contractar personal per part dels centres de treball. Per tant, hem de vigilar perquè tothom tingui les mateixes oportunitats a l’hora d’accedir al mercat laboral, on es valorin els coneixements, les aptituds i les qualitats de les persones candidates amb relació al lloc de treball a ocupar, sense que es doni cap discriminació d’altres classes.
No podem permetre que, en una societat avançada com la nostra, se segueixen vulnerant els drets i les llibertats fonamentals de les persones pel fet de tenir diferent color de pell, haver nascut en un altre país, parlar una altra llengua, practicar una altra religió, tenir una discapacitat o malaltia, una orientació sexual, identitat de gènere, edat, aspecte físic o opinió política determinades, i/o per altres motius.
No podem silenciar el problema, és hora d’actuar davant la desigualtat i acabar amb aquesta xacra, prioritzant tasques com la prevenció, la detecció, l’atenció, l’acompanyament i la derivació, amb la mirada posada en la promoció de la diversitat i els seus beneficis, valorant aquesta no com un desavantatge, sinó com una oportunitat generadora de riquesa a la nostra societat.
A la UGT de Catalunya volem expressar el nostre compromís vers la igualtat i la no discriminació a la feina i, per extensió, a la resta de la societat. Per tant, continuarem treballant per a la inclusió social i laboral de totes les persones, denunciant qualsevol forma de discriminació, combatent tots els prejudicis, defensant la igualtat d’oportunitats, els drets humans i les llibertats fonamentals.

Entrades relacionades

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies