logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

El sector d’atenció educativa de la Generalitat se suma a la vaga d’educació el 15 de març davant l’autoritarisme de la Conselleria

Els sindicats convocants considerem que aquesta conselleria ha oblidat que és obligació seva promoure el respecte i el reconeixement al col·lectiu de docents i personal d’atenció educativa col·lectiu invisibilitzat, sovint, davant la societat, en les seves declaracions públiques.

Rebutgem l’actitud de menysteniment del conseller Gonzàlez-Cambray cap als treballadors i treballadores. La seva actitud impositiva, autoritària i de menyspreu que ha mostrat al no atendre i negligir la negociació real amb els representants sindicals per a la millora de les condicions laborals. De fet, és aquesta manca de voluntat negociadora per part del Departament d’Educació, que fa que la mobilització sigui l’única sortida per revertir les retallades i obtenir millores laborals.

Reclamem i exigim:

1. El 6% del PIB per educació com a mínim.
  2. La Reversió de les retallades:
  • Restabliment de l’horari anterior a les retallades per a tot el personal.
  • Reducció de les ràtios. Cap tancament de grups.
  • Conversió dels terços de jornada en mitges jornades.
  • Increment del personal d’atenció directa a l’alumnat (TEEI,TIS, EEE, EDU, NAJ, FISIOS..)
  • Que les places de programa es converteixin en estructurals.
  • Recuperació del poder adquisitiu perdut.
  • Retorn al reconeixement del primer estadi al personal laboral docent de 9 a 6 anys.
  • Recuperació dels tiquets de menjador, fons d’acció social (FAS), recuperació del permís per indisponibilitat sense justificant mèdic.
  1. Dues hores de reducció al personal major de 55 anys que realitzen atenció directa a l’alumnat.
  2. Estabilització real del personal interí i pacte d’estabilitat.
  3. Retirada del nou currículum i de l’ordre de calendari escolar.
  4. Implementació real del decret d’inclusiva, també al 0-3.
  5. Assumpció de responsabilitat del Departament en defensa de la immersió lingüística i cobertura legal de tot el personal dels centres.
  6. Revisió del grup professional en relació amb les funcions realitzades.
  7. Dotació de material informàtic al PAE.
  8. Exigim una negociació real i la dimissió del conseller.

Des dels centres educatius volem fer arribar al Departament que la nostra paciència ha arribat al seu limit. Que els dos anys de pandèmia sense els recursos necessaris, sense material informàtic, sumats a les retallades de fa més de deu anys i la manera de fer d’aquesta administració, han provocat que diguem prou a les imposicions.

Des de la UGT de Catalunya I els sindicats convocants, exigim una negociació real, operativa, àgil, resolutiva perquè el personal del sector tingui una millora de les condicions laborals. Hem de fer front a un departament autoritari. desactivem l’immobilisme.

Hem decidit tirar endavant una mobilització contundent amb la convocatòria de vaga el dia 15 de març de 2022. Per enrocant-se en una postura d’autoritarisme, per empitjorar les condicions laborals, per tancar la porta al diàleg i la negociació amb tot el personal que treballem als centres educatius.

Entrades relacionades