logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Enriqueta Durán, José Manuel Fandiño, Bernardino Aragón I Carme Rangil reben la medalla al treball President Macià en reconeixement dels seus mèrits laborals

L’acte tindrà lloc demà dimarts, 22 de març a les 18 h, i es podrà seguir en directe per la web del Govern

Demà dimarts, 22 de març, a les 18 h, el Govern de la Generalitat concedirà la Medalla i Placa al President Macià, entre d’altres, a les companyes i companys de la UGT de Catalunya Enriqueta Durán, José Manuel Fandiño, Bernardino Aragón i Carme Rangil. Aquest any s’agrupen les dues convocatòries, 2020 i 2021, atès que per les restriccions sanitàries de l’any 2020 i 2021 no es va poder dur a terme la cerimònia de lliurament. La presència al acte serà restringida per limitació d’aforament, però es podrà seguir a través de l’enllaç https://govern.cat . Des de la UGT de Catalunya ens sentim plenament orgullosos i orgulloses pel reconeixement a les carreres d’aquests companys i companyes pels seus mèrits

Biografia dels guardonats i guardonades amb la Medalla i Placa al President Macià a proposta de la UGT de Catalunya

Enriqueta Durán Cordero, nascuda a Lourdes (França) l’any 1958. Diplomada en treball social, amb postgraus en mediació i resolució de conflictes, i de negociació col·lectiva en l’àmbit de relacions laborals. Treballadora social desenvolupant la seva professional a diversos centres i entitats d’àmbits d’intervenció diferents: persones drogodependents, menors de 14 a 17 anys; suport a persones immigrades; atenció a la població reclusa i prevenció de situacions de risc social o exclusió, entre altres. Afiliada a la UGT de Catalunya des de l’any 2002. Responsable del sector de Dependència i Igualtat de la Federació de Serveis Públics (2008-2016) i secretària de Polítiques Socials des de l’any 2016 fins a l’actualitat. Tota la seva trajectòria personal, sindical i professional es caracteritza per treballar de manera incansable en la defensa dels drets laborals i socials de les persones. Destaca també, per la seva gran sensibilitat social, que ha contribuït a fer realitat la integració laboral dels col·lectius més desfavorits socialment.

José Manuel Fandiño Crespo, nascut a Figueres l’any 1949. Llicenciat en Ciències Econòmiques. En els seus inicis, treballador del sector metal·lúrgic desenvolupant tasques relacionades amb la gestió econòmica, fiscal i administrativa. Afiliat des de l’any 1978 a la UGT de Catalunya, quan va començar a treballar al sindicat. Durant gairebé 42 anys, ha realitzat tasques en àmbits com els de la negociació col·lectiva, el gabinet tècnic, el Consell Econòmic i Social, el Consell de Treball Econòmic i Social. Actualment, col·labora amb la UGT de Catalunya com a assessor en Plans de Pensions i representant el sindicat a diferents organismes. Al llarg de tota la seva trajectòria ha treballat en benefici dels interessos generals, dins del món del treball, promovent el diàleg i la concertació social en tots els àmbits on ha participat. Així mateix, ha mostrat una dedicació especial a la seva feina diària en benefici dels interessos de les persones treballadores i de la societat en general.

Bernardino Aragón Iglesias, nascut a Granada l’any 1945. Treballador a l’empresa SEAT, SA. GEARBOX (1968-2006) i afiliat a la UGT de Catalunya des de l’any 1976, on ha estat més de 35 anys desenvolupant tasques sindicals a la seva empresa i als diferents organismes i taules de negociació sindical. Va ser representant dels treballadors i treballadores de SEAT Componentes (antiga Gearbox), i també secretari general del sindicat comarcal del Metall de la UGT de Catalunya al Baix Llobregat. Secretari de Política Sindical de la Federació Nacional del Metall de Catalunya (1997) i secretari d’Administració i Finances de la Federació del Metall i Construcció i Afins de la UGT Catalunya (1998-2007). Va participar en la negociació col·lectiva dels convenis del sector del metall de la província de Barcelona dels anys 90, aconseguint importants millores en les condicions laborals del sector. També va participar en la Comissió General Sindical durant la venda de SEAT al Grup Volkswagen, encarregant-se especialment de la negociació dels acords sobre els concessionaris. Va estar present i va negociar expedients de regulació i reindustrialització d’importants empreses a conseqüència de la crisi iniciada després dels jocs olímpics de Barcelona defensant els interessos de les persones treballadores.

Carme Rangil Ortega, nascuda a Sigüenza (Guadalajara) 1953. Mestra de Primera Ensenyança i Llicenciada en Filologia Anglogermànica per la Universitat de Barcelona, ha estat professora d’ensenyament secundari al Col·legi Vidal i Barraquer de Cambrils entre 1975-1987 i 2013-2018. L’any 1987 es va afiliar al sindicat UGT Catalunya després de relacionar-se amb els primers sindicats de mestres i moviments reivindicatius per la defensa de les condicions laborals de les persones docents durant els anys de la transició. Entre 1994 i 2005 va ser secretària de Política Sindical de la UGT Catalunya. Una etapa en què va ser precursora de l’extensió de la representació sindical a les empreses i la formació de comitès d’empresa. Així mateix, va impulsar els primers acords interprofessionals de Catalunya, que han estat referents per la negociació col·lectiva els darrers anys, però també destacats acords amb el Govern de la Generalitat de Catalunya que van configurar l’àmbit institucional de participació dels agents socials. També va participar en la creació del Tribunal Laboral de Catalunya com a òrgan de solució de conflictes laborals.

Entrades relacionades