Isabel Martínez i Marisa Fernández reben la medalla al treball President Macià en reconeixement als seus mèrits laborals

Demà, dimarts 4 de juny, se celebrarà l’acte de lliurament de les medalles i plaques al treball President Macià 2024, que tindrà lloc al Palau de la Generalitat, a les 17h.Aquests guardons concedits pel Govern de la Generalitat, reconeixen a les persones que dins del món del treball hagin destacat per les seves qualitats, mèrits personals o pels serveis prestats en benefici dels interessos generals. Així mateix, també premien les empreses o organitzacions que hagin destacat en alguna d’aquestes categories: foment de la creació d’empreses i de l’ocupació de qualitat; responsabilitat social i corporativa; igualtat d’oportunitats en el treball i conciliació de la vida personal, laboral i familiar i corresponsabilitat entre dones i homes dels treballs de mercat i domèstic i de cura de persones.
Enguany, les companyes de la UGT de Catalunya, Isabel Martínez i Marisa Fernández, rebran la Medalla al Treball en reconeixen al seu destacat treball dins del món del treball en benefici dels interessos generals.
Des de la UGT de Catalunya ens sentim plenament orgullosos i orgulloses pel merescut reconeixement a les carreres de les companyes pels seus mèrits.
Biografia de les guardonades amb la Medalla i Placa al President Macià a proposta de la UGT de Catalunya
Isabel Martínez, va cursar la llicenciatura d’econòmiques a la UB fins a l’any 1984. La seva carrera professional es va desenvolupar des del 1987 a l’empresa SEAT SA, sent escollida delegada sindical l’any 1994 de la UGT de Catalunya al taller de pintura de Zona Franca. L’any 1998 va ser escollida secretària nacional al Xè Congrés de Girona entrant a formar part del secretariat nacional de l’organització i l’any 2000, va ser escollida com a secretària de política sindical a la federació del Metall i la Construcció (MCA), participant activament en les reivindicacions dels contractes i subcontractes del metall en el sector de petroquímiques de Tarragona. De fet, va ser la primera dona en presidir un congrés de la UGT de Catalunya a Tarragona l’any 2002. L’any 2007, va ser escollida secretària general de la Federació del Metall i la Construcció (MCA) sota el gran repte de lluita contra la crisi de la construcció (l’any 2008) i la lluita contra la sinistralitat.
Durant la seva trajectòria sindicalista, va negociar convenis de Nissan i Alsthom, entre d’altres del conveni del metall de les quatre províncies de Catalunya. També, va participar en els EORS d’empreses tan important com Sharp, Sony, Delphi, General Cable, Ultimat Vidrios, entre d’altres. Actualment, la Isabel és secretària general de la Federació d’Indústria, Construcció i Afins a la UGT Comarques Gironines.
Marisa Fernández, després de cursar estudis comercials, va començar a desenvolupar la seva carrera professional l’any 1972 a l’empresa Banco Central SA, posteriorment convertit en Central Hispano i finalment en Banco Santander, tot combinant l’activitat sindical amb la professional. La Marisa, afiliada des de l’any 1976, va organitzar la secció sindical del Banco Central a Catalunya i fins l’any 1995 va exercir com a delegada sindical en el comitè d’empresa. Va participar en el Comitè de Salut Laboral, posteriorment en la negociació del conveni col·lectiu estatal del sector i va ser la secretària general del sector bancari de la Federació de Serveis de la UGT de Catalunya.L’any 1997 va ser escollida com a membre del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya, concretament com a secretària de Política Social, exercint la representació de l’organització en el Consell de Benestar Social, el Consell d’Immigració i d’altres àmbits en matèria de benestar social, medi ambient i cooperació internacional. Va ser presidenta d’AMIC (Associació d’Ajuda Mútua a la Immigració a Catalunya), organisme adscrit a la UGT de Catalunya. Durant aquest temps va participar activament en la posada en marxa de l’Escola d’adults de la UGT de Catalunya, E.A. Maria Rúbies.
L’any 2002 és escollida com a secretària d’Administració de la UGT de Catalunya, càrrec que va exercir fins a 2006. Va ser consellera del CTESC en representació de la UGT i l’any 2008, va passar a formar part de la Comissió de control econòmic confederal de la UGT, que encara presideix avui dia.