logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Exigim un tracte digne pel professorat associat a les universitats públiques catalanes

Davant de l’enèsim menyspreu institucional arrel de la convocatòria de Suport als Grups de Recerca (SGR) de la Generalitat de Catalunya, la UGT de Catalunya exigim un tracte digne pel professorat associat de les universitats públiques catalanes. Aquesta convocatòria, limita la participació del professorat associat en els grups de recerca en considerar que aquests només duen a terme tasques docents però no de recerca, quelcom és fals.

En aquest sentit, segons l’informe Indicadors de recerca i innovació de les universitats públiques catalanes del 2020 per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), a Catalunya més de 1500 professors associats feien tasques de recerca sense ser reconegudes en els seus contractes.

A aquesta situació d’invisibilització i manca de reconeixement institucional, ara s’hi suma l’exclusió de la participació en grups SGR fet que només agreujarà la greu situació de precarització laboral del professorat associat.

La UGT de Catalunya exigim el reconeixement del professorat associat com a estructural i el seu paper clau en el sistema de recerca català i emplacem a les Universitats Públiques Catalanes a fer les gestions oportunes davant l’Administració per tal que es rectifiqui la convocatòria de grups SGR de la Generalitat de Catalunya.

Entrades relacionades