Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

FETE-UGT denuncia que el nou curs no començarà amb normalitat pel maltractament al professorat, especialment el personal interí

feteEl nostre sindicat continuarà amb el front judicial contra el Govern i proposa una vaga parcial indefinida

La Federació d’Ensenyament (FETE) de la UGT de Catalunya considera que l’ensenyament públic del nostre país es troba a un pas del col·lapse. La política del Departament d’Ensenyament, amb les retallades pressupostàries i la precarització de les condicions laborals dels i les docents, acompanyada de mesures que posen en dubte constantment la seva professionalitat i compromís (decret de plantilles, avaluacions constants), estan afectant greument l’estat d’ànim del col·lectiu.

El nostre sindicat vol denunciar l’especial maltractament que pateix el col·lectiu d’interins i interines per part del Departament d’Ensenyament, amb una reducció del 15% de jornada i sou (que, a la pràctica, és només de sou), contractacions el mateix dia d’inici de curs i denegació del permís de lactància.

Pel que fa al nou curs 2014-2015, està clar que no començarà amb normalitat. Primer de tot, perquè gairebé 7.000 docents interins no seran contractats fins al mateix 15 de setembre, amb l’objectiu d’estalviar 8 milions d’euros, una mesura que demostra que la intenció del Govern de la Generalitat és reduir pressupost a costa de la qualitat de l’educació. Aquests professors i professores, menyspreats i discriminats laboralment, no sabran quin curs ni quines matèries els tocarà impartir fins al primer dia de classe, sense temps de preparar-les.

Hem de recordar que, a més, aquest curs començarà amb unes plantilles que no ha cobrat una paga per tercer any consecutiu i que ja acumulen una pèrdua de poder adquisitiu de prop del 30%. I, de nou, aquest curs tampoc no es cobriran des del primer dia les substitucions dels docents malalts. A més, a alguns centres existeix la incertesa de la seva continuïtat a partir del setembre, degut a la manca de planificació del Departament d’Ensenyament.

Davant d’aquesta situació, des de la FETE – UGT de Catalunya continuarem amb el front judicial contra el Govern que ja hem iniciat durant el curs 2013-2014. Ja portem un miler de reclamacions individuals de la paga retallada del 2012, hem recorregut el decret de plantilles i ja hem guanyat dues sentències per denegació del permís de lactància al personal interí.

D’altra banda, el nostre sindicat considera que el professorat necessita noves formes de pressió davant d’un Govern que maltracta l’ensenyament públic i al seu personal. Per això, proposem la convocatòria d’una vaga parcial indefinida, una mobilització que es pugui sostenir en el temps i per temes concrets i negociables, i demanem als sindicats majoritaris de l’ensenyament públic que se sumin a la proposta.

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies