
La CTAC-UGT de Catalunya es felicita per l’anunci per part de president del Govern espanyol de la implantació d’un règim especial en l’IVA pel qual, a partir de 2014, les pimes i els autònoms no pagaran l’IVA de les factures que no han cobrat.
Aquesta és una reivindicació de la CTAC-UGT de Catalunya, que recorda que el govern espanyol es va comprometre a implantar durant el primer any de mandat del govern i que, per tant, arriba amb un any i mig d’endarreriment, un temps que ha resultat nefast per a moltíssims treballadors autònoms.
En aquest sentit, la CTAC-UGT de Catalunya urgeix el govern espanyol a fer complir la Llei de Morositat, que permet que els autònoms puguin cobrar les seves factures a 60 dies.
Tanmateix, la CTAC-UGT de Catalunya es mostra preocupada sobre com s’articularà tècnicament la mesura anunciada avui. Si es fa a través de les entitats bancàries, la CTAC-UGT de Catalunya tem que pugui suposar una nova davallada en els ingressos dels autònoms (les taxes bancàries s’han incrementat un 150%).
