

La UGT FICA de Catalunya, juntament amb el comitè d’empresa, han estat reclamant i exigint, des de fa mesos, a la Generalitat de Catalunya resoldre la tramitació per poder mantenir l’activitat de la fàbrica Holcim a Montcada i Reixac. Aquesta activitat, depenia directament d’obtenir una adequació de la seva Autorització Ambiental Integrada.
Aquest matí, la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, ha notificat oficialment la resolució de l’Autorització Ambiental (AA) amb Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) a la fàbrica de ciment Holcim de Montcada i Reixac. Es tracta d’una autorització que fa possible que la planta mantingui l’activitat i que continui complint amb la normativa vigent en matèria mediambiental.
Amb aquesta resolució favorable es posa de manifest el que la UGT FICA ha defensat des d’un inici i suposa el manteniment dels llocs de treball de qualitat per a totes les persones treballadores de la planta. Actualment, la planta reuneix totes les garanties ambientals exigides per les directives europees en matèria de prevenció i control ambiental.
El compliment d’aquesta normativa mediambiental i de la responsabilitat de l’empresa amb els ciutadans de Montcada i amb les treballadores i treballadors de l’empresa n’era un dels objectius principals del sindicat i finalment, ha estat possible.
Amb aquesta resolució es garantitza que totes aquelles famílies vinculades a la planta mantinguin el seu lloc de treball gràcies a la feina duta a terme per la UGT FICA de Catalunya i del comitè d’empresa.














