logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT i CCOO fan crida a la societat i institucions en defensa del servei postal públic i contra el desmantellament de Correus

La UGT i CCOO denuncien que Correus està imposant un Pla Estratègic orientat únicament al negoci logístic, abandonant el servei postal públic que Correus presta a la ciutadania en tot el país i especialment en les zones rurals de Catalunya (i l’Espanya buidada).

Avui, 25 de febrer, els sindicats han dut a terme una rodada postal a Barcelona per a denunciar el pla de desballestament estratègic que s’està duent a terme en l’empresa pública. Aquest pla imposa mesures de negoci logístic, abandonant el servei postal públic i adoptant decisions empresarials destructives per a Correus com a servei públic i com a empresa. La situació en la qual es troba Correus és una situació econòmicament insostenible, que comporta caos i desastre organitzatiu que pot provocar la fallida d’un servei públic tricentenari.

Les conseqüències per a la ciutadania es fan evidents en la qualitat de la prestació del servei postal. També, a causa del tancament d’oficines i de centres de repartiment, mercadeig de serveis de les administracions en les oficines de Correus, l’augment desorbitat de les tarifes del servei postal universal per a 2022, entre d’altres.

I les conseqüències laborals també són clares: convertir als carters i carteres urbans i rurals en riders, missatgers precaritzats, la pressió asfixiant en les oficines postals on augmenten les cues dels ciutadans/nes, l’ús dels centres de classificació de Correus a conveniència de la filial de l’empresa, les retallades de plantilla (set mil ocupacions menys de plantilla global que es vol tapar convertint a fixes uns 5.377 treballadors i treballadores eventuals), entre d’altres. Aquests, són exemples clars de la precarietat en les condicions laborals de la plantilla de Correus.

Concretament, a Catalunya, s’han perdut en els últims anys 880 llocs estructurals de treball i 1.120 contractacions que s’han reduït, s’han tancat 430 oficines, empitjorant la qualitat del servei a 7.000.000 de ciutadanes, especialment en àmbits rurals.

Per tot això, els sindicats majoritaris de Correus, han sortit al carrer per a exigir la reversió d’aquest desmantellament, que Correus es basi en un model postal públic i sostenible, que garanteixi la cohesió social i territorial, amb finançament suficient i que es converteixi en una empresa pública moderna, eficaç socialment i econòmicament eficient. Això comporta una Direcció totalment diferent de l’actual, recuperant el diàleg social i la negociació real, que vaig situar a Correus en els nivells de qualitat i gestió que la ciutadania d’aquest país mereix.

Entrades relacionades