logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

La UGT de Catalunya presenta l’informe “Diagnosi de la Sanitat Pública”

Des de la UGT  denunciem la situació actual de la sanitat pública i proposem iniciatives per a un sistema suficient, universal i de qualitat que preservi la integritat dels professionals sanitaris

Avui s’ha dut a terme una roda de premsa a la Seu de la UGT de Catalunya, on s’ha exposat la situació que viu, actualment, els treballadors i treballadores de la Sanitat Pública Catalana: una dècada de retallades, de manca d’inversions en equipaments, també en personal sanitari i de pressupostos insuficients que s’ha traduït en una sanitat precària que s’ha vist agreujada per la crisi de la COVID-19. En aquesta, han participat Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya, Núria Gilgado, secretària de política sindical i coordinadora de l’àrea externa, la Anna López, responsable de la UGT de Catalunya a l’Institut Català de la Salut, José Luís Fernández, vicesecretari general de la UGT Seveis Públics.

Les retallades, tal com hem pogut comprovar, tenen greus conseqüències I la ciutadania les pateix cada dia en forma de llargues llistes d’espera, una insuficient atenció i una privatització encoberta per un sistema que posa en perill el model sanitari universal i solidari.

Davant de la manca de sensibilitat i capacitat política dels responsables dels diferents governs, la UGT de Catalunya hem elaborat un informe, titulatDiagnosi de la Sanitat Pública”, en el qual exposem la situació d’aquest sector actualment i proposem activar una sèrie d’iniciatives amb l’objectiu de valorar un dels pilars fonamentals del nostre estat del benestar i que sigui la classe política i la ciutadania qui reaccioni.

De fet, els pressupostos per Salut al 2022 no es preveu que facin variar la situació actual. A través del informe de la UGT, es calcula que la sanitat seguirà sent infrafinançada i es reafirmaran certs mals de la mateixa: recursos insuficients i la tendència cap a un model de doble cobertura sanitària, la consolidació de la privatització del servei.

Només la professionalitat i la implicació de les treballadores i els treballadors sanitaris han fet possible la gestió d’una de les situacions sanitàries més greus de la nostra història. Però les lamentables condicions laborals en les quals han hagut d’exercir les seves responsabilitats els ha portat a límits insostenibles, i ja fa mesos que tenim als professionals sanitaris del nostre país esgotats física i mentalment, desmotivats  per aquesta situació.

Podeu recuperar la roda de premsa en aquest enllaç.

Aquí podreu consultar l’informe “Diagnosi de la Sanitat Pública”.

Entrades relacionades