logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

La UGT Serveis Públics presenta una proposta d’un model postal per al segle XXI

La UGT Serveis Públics presenta una proposta sobre el model postal a Espanya per al segle XXI. El sindicat ha treballat en un informe on s’examina de manera exhaustiva la situació actual de Correus i planteja propostes per avançar cap a un model que uneixi la prestació adequada del servei públic i la viabilitat.

El sector postal de la UGT Serveis Públics ha avançat un resum del seu informe  “Por un modelo postal para el Siglo XXI, necesario y possible”, on recorden que “la missió de Servei Postal Universal (SPU) confiada a Correus continua sent essencial, així com la seva necessària adaptació als canvis socials profunds, de comunicació i d’hàbits de consum”. Correus, segons subratlla la proposta d’UGT, “ha d’avançar en el camí d’esdevenir el servei públic estratègic del segle XXI, prestador de serveis d’interès econòmic general” i ha d’incorporar les seves obligacions com a operador designat per a la prestació del SPU “noves missions de cohesió i vertebració territorials”.

Tant la UGT com CCOO han plantejat moltes vegades al Govern la urgència d’obrir un ampli debat sobre el model postal a Espanya. L’informe en què el sindicat fa mesos que treballa respon a la necessitat de planejar un nou model de servei estratègic competitiu, excel·lent, modern, proper, eficient, sostenible, compromès amb la societat i financerament viable.

Adjuntem un resum de l’informe d’UGT Serveis Públics “Por un modelo postal para el siglo XXI, necesario y possible”.