logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Les mesures de seguretat als hospitals són insuficients i exigeixen un diàleg real amb els sindicats

Des de la UGT Serveis Públics es vol manifestar preocupació per les mesures de seguretat anunciades pel conseller de salut, Manel Balcells
Després de les agressions viscudes a l’hospital Consorci Sanitari de Terrassa, tot i que el Departament de Salut ha començat a instal·lar botons del pànic i noves portes de seguretat, aquestes mesures són clarament insuficients per abordar un problema que fa temps que afecta els nostres professionals sanitaris.
És imprescindible que les principals negociacions i decisions sobre seguretat es facin amb els sindicats i la representació sindical, els quals coneixen de primera mà les necessitats i preocupacions dels treballadors i treballadores. Des de la UGT Serveis Públics de Catalunya es considera que no s’ha involucrat als sindicats en la presa de decisions, i això és inacceptable.
El conseller Balcells ha afirmat que aquests successos han estat “excepcionals”, però els sindicats saben que les agressions als sanitaris no són un fenomen nou. S’ha reclamat repetidament accions més contundents i un pla de seguretat integral que inclogui la participació activa dels sindicats. La prioritat de la UGT és garantir que els treballadors i les treballadores se sentin segurs en els seus llocs de feina, sense una pressió ambiental que deteriori la qualitat assistencial.
La UGT Serveis Públics, exigeix un diàleg obert i sincer amb el Departament de Salut i la Generalitat per desenvolupar mesures de seguretat efectives. És fonamental que s’actualitzin els protocols de seguretat amb la participació dels sindicats per prevenir noves agressions i protegir els treballadors i les treballadores sanitaris de manera adequada.

En aquest sentit, la UGT demana una reunió urgent de la comissió permanent de l’Observatori de Situacions de Violència en l’Àmbit Sanitari de Catalunya (OSVASC)
per abordar i adoptar mesures efectives per erradicar aquesta xacra. La seguretat dels treballadors i treballadores ha de ser una prioritat i no pot esperar més.