Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

L’Incasol assumeix la proposta de la UGT de crear una nova llei de polígons

poligonoEl nostre sindicat proposa un nou model de polígon industrial que garanteixi la competitivitat de la indústria i la qualitat de l'ocupació

L'Institut Català del Sòl (Incasòl) ha anunciat aquest matí en el marc de la presentació del llibre d'estil dels sectors d'activitat econòmica, celebrada al Barcelona Meeting Point, la seva voluntat de crear una nova llei i un nou pla de polígons per a Catalunya.

Precisament, aquesta iniciativa neix arran d'una proposta presentada per la UGT de Catalunya amb què instava l'Adminstració a crear un nou model integral de polígon industrial que garantís la competitivitat de la indústria, la qualitat de l'ocupació i els serveis als treballadors i a les empreses. En aquesta línia, el nostre sindicat presentà les seves propostes de gestió dels polígons, on era indispensable reformular el concepte de polígon industrial i elaborar una Llei de Polígons i Zones Industrials de Catalunya i d'un Directori de polígons i zones industrials, així com la creació dels Consorcis de Polígons.

La UGT de Catalunya es felicita per la iniciativa de l'Incasòl, amb qui continuarà col·laborant estretament per aconseguir un únic objectiu: que els polígons industrials de Catalunya garanteixin plenament la competitivitat industrial i la qualitat dels llocs de treball que hi generen.

Situació actual i proposta de model de Polígon Industrial Integral de la UGT de Catalunya 

A Catalunya existeixen 884 polígons industrials on s'ubiquen 30.600 empreses. La nul·la planificació i regulació en la progressiva ubicació d'indústries i empreses a aquestes zones ha generat la creació d'uns espais de relació econòmica i humana amb unes mancances importants que afecten directament la competitivitat, la mobilitat i l'eficiència.

La proposta de model de polígon industrial de la UGT de Catalunya passa per l'augment del valor afegit de la producció, la potenciació de la mobilitat sostenible i la necessària dotació d'equipaments, serveis i recursos per a l'empresa, però també per als treballadors i les treballadores, que "viuen" més d'un terç de la seva jornada en aquestes zones industrials.

En aquest sentit, la UGT de Catalunya proposa la creació del Polígon Industrial Integral, és a dir, aquell que comprén totes les parts o elements que pot i ha de tenir, englobant aspectes relatius a les infraestructures, econòmics i socials, per tal de permetre tant la competitivitat empresarial com la qualitat de l'ocupació.

{mxc} 

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies