Performance reivindicativa davant la Generalitat per a exigir al Govern que no abaixi la guàrdia en els objectius de la nova llei catalana de residus

Les organitzacions convocants reivindiquen una llei que fomenti la reducció de residus com a prioritat màxima, els productes lliures de tòxics, una economia de la reutilització, que qui contamini pagui i màxima transpàrència i rigorositat amb les dades.

Avui davant la Generalitat de Catalunya més de 20 entitats representants del món ambiental, sindicalista, dels drets de les persones i de la lluita per la integració social i ambiental, hem participat en una performace reivindicativa per demanar al govern màxim compromís i ambició en la nova llei de residus.

Reclanem mesures concretes que se subjecten en cinc objectius prioritaris que marquen el camí cap a un canvi de model: la reducció de residus com a prioritat màxima, els productes lliures de tòxics, una economia de la reutilització, que qui contamini pagui i màxima transpàrència i rigorositat amb les dades.

Tres esferes d’uns dos metres de diàmetre han representat en aquesta performance el pes i l’asfixia que assumim la ciutadania per culpa de l’actual model de producció i consum. Una les esferes significava les malaties derivades de la toxicitat present en el productes que consumim diàriament i la contaminació de la mala praxis en la gestió dels residus. La segona esfera, representava els costos econòmics que assumim injustament la ciutadania pel fet que els fabricants no s’ocupen dels costos i ho externalitzen mitjançant la despesa pública. I la tercera, representava els costos ambientals que suposa un model subjecte a la cultura de l’usar i llençar que ens està hipotecant el futur.

Hem demanat al govern que no abaixi la guàrdia davant les oportunitats de millora que ens brinda la futura llei de residus i hem  insitit en les mesures que prioritzin la salut de les persones i el medi ambient, una economia sostenible i resilient i una gestió dels recursos basada en la prevenció de residus i la durabilitat dels productes.

Adjuntem el dossier de premsa amb les cinc línies prioritàries que reivindiquen les entitats presents.

Entitats representants a la performance: Rezero, Solidança, Andròmines, Fundació Formació i Treball, Fundació Banc de Recursos, Engrunes, UGT, CCOO, OCUC (Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya), CONFEDERACIÓ D’ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DE CATALUNYA (CONFAVC), FACUA, AICEC-ADICAE, CUS, Salut, Consum i Alimentació, DEPANA, SETEM, Surfrider, Societat Catalana d’Educació Ambiental (SCEA), Opcions, Asociación la vida en rojo, Espai Ambiental, Back to eco, No Más Colillas en el Suelo