logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Protesta davant del restaurant iTAPA de La Rambla de Barcelona per l’explotació laboral que pateixen els seus treballadors

itapaLa UGT de Catalunya ha convocat demà dimecres, 13 de juliol, a partir de les 12 hores, una protesta davant del restaurant iTAPA, situat a La Rambla 23 de Barcelona i pertanyent al grup de restauració Gaft, per la situació d’explotació laboral que pateixen els seus treballadors i treballadores.

És una pràctica habitual de la propietària del grup Gaft ocupar durant uns mesos joves estudiants europeus sense contracte i sense pagar-los, fins que ells mateixos decideixen marxar. El personal més antic que està contractat treballa moltes més hores que les estipulades al contracte i no se’ls aplica el conveni d’hostaleria, ni se’ls paguen les hores extres ni la nocturnitat, entre d’altres.

El nostre sindicat ha denunciat totes aquestes pràctiques irregulars a la Inspecció de Treball, que esperem que actuï el més aviat possible i amb contundència. D’igual manera, hem informat a l’Ajuntament de Barcelona i al Districte de Ciutat Vella, ja que el grup Gaft posseeix 11 restaurants a La Rambla i contribueix notablement a la precarietat del sector turístic de la ciutat de Barcelona, un sector cada cop més degradat laboralment.

Entrades relacionades