
UGT de Catalunya i CCOO donen suport a la vaga general portuguesa convocada pels dos principals sindicats portuguesos CGTP i UGTP,
Els dos sindicats van organitzar una concentració davant del consolat portuguès a Barcelona, per tal de mostrar la seva solidaritat amb els companys portuguesos fent entrega d’una carta reivindicativa al Sr. Consol. A tall indicatiu podem dir que el seguiment de la vaga per part dels treballadors de la delegació diplomàtica va ser del 100%.
Les mesures d’ajust anunciades pel primer ministre de Portugal, el passat mes de setembre, havien estat reclamades per Brussel·les per a reduir el dèficit fiscal, tranquil·litzar els mercats internacionals i reforçar el pla d’estabilitat i creixement (PEC) presentat per aquest país a la Unió europea el passat mes de març.
Aquest pla d’estabilitat inclou mesures com:
- la congelació de les pensions,
- la pujada de l’IVA del 21 al 23%,
- augment d’impostos
- la desaparició d’ajudes familiars,
- l’acomiadament de treballadors del sector públic,
- una rebaixa del salari dels funcionaris d’entre un 3’5 i un 10%.
Els sindicats consideren que aquestes mesures no suposaran la sortida a la crisi, i augmentaran la precarietat en la que ja es troben la majoria dels treballadors i treballadores portuguesos. Si no hi ha creixement i no es crea ocupació, la situació empitjorarà encara més.
La UGT de Catalunya entén que la sortida a la crisi no ha de ser nacional si no europea, i aquesta és la raó per la qual es va convocar aquest acte de solidaritat amb els companys portuguesos.

