Concentració de treballadors i treballadores d’empreses subcontractades i proveïdores de Nissan i reunió amb el president Torra i els consellers El Homrani i Chacón

La UGT FICA de Catalunya i CCOO de Catalunya han convocat per al proper dimarts, 14 de juliol, a les 18 h, els treballadors i les treballadores de les empreses subcontractades i proveïdores de Nissan a una concentració a la plaça de Sant Jaume per reivindicar el futur de les plantes de Nissan a Catalunya.

A les 18 h, el president de la Generalitat, Quim Torra; el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani; i la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón; es reuniran amb la màxima representació sindical per tractar el futur de les empreses auxiliars de Nissan.

Per part de la UGT de Catalunya, hi assistirà el seu secretari general, Camil Ros; el secretari general de la UGT FICA de Catalunya, Antonio Rudilla; i Javier Trenado, secretari general secció sindical UGT FICA a Acciona Facility i representant de la comissió creada per la UGT FICA per al seguiment de les empreses subcontractades i proveïdores afectades pel tancament de Nissan a Barcelona.

L’anunci de tancament de les plantes de Nissan a Catalunya fa perillar més de 22.000 llocs de treball de més de 500 empreses subcontractades i proveïdores que treballen per a Nissan. La comarca del Barcelonès serà la que patirà un major impacte, perquè és on s’hi troba el gruix de les empreses que subministren a Nissan, amb empreses com Acciona (580 persones) o Calsonic (200 persones), i on l’afectació pel tancament de Nissan podria arribar pràcticament al 100% de la plantilla. O empreses com Gestamp, on l’afectació seria d’un 75%.

Així mateix, dimecres, dimecres 15 de juliol, els treballadors i les treballadores de Nissan viatjaran fins a Madrid per manifestar-se fins al Congrés dels Diputats per tal de fer arribar al Govern estatal i als grups parlamentaris el seu rebuig a la decisió de la multinacional de tancar les plantes catalanes de Zona Franca, Sant Andreu de la Barca, NDS i Montcada. La manifestació començarà a les 11 h a la Plaza Carlos V i arribarà a la porta del Congrés.