Continuen les mobilitzacions a la sanitat privada pel bloqueig del conveni col·lectiu

La UGT i CCOO de Catalunya convoquem els delegats i les delegades del sector de la sanitat privada a una nova concentració el proper dimarts, 6 de novembre, a les 11 hores, aquest cop davant de la seu d’ACES, la patronal majoritària del sector (c. de Muntaner, 262, cantonada amb Travessera de Gràcia).

La darrera reunió de la comissió negociadora del X Conveni Col·lectiu d’establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques (sanitat privada) es va iniciar amb la concentració de delegades i delegats a les portes del Departament de Treball; més d’un centenar de professionals pressionant per obtenir un conveni digne i farts d’unes condicions laborals per sota dels altres convenis del sector sanitari.

Les patronals van fer una proposta econòmica que van anunciar que respectaria els termes de l’AENC (l’acord per a l’ocupació i la negociació col·lectiva signat pels sindicats i les patronals a nivell estatal), però quan van desgranar la proposta en realitat l’increment salarial no seria efectiu en la seva totalitat fins al 2021, deixant l’any 2018 sense cap increment.

La representació sindical vam fer una contraproposta, aquesta sí basada en l’AENC: una pujada salarial en tots els conceptes del conveni del 2% retroactiva a gener de 2018, i 2% per a 2019 i 2020. A més, un 1% addicional per a la carrera professional de totes les categories.

En aquest punt les patronals van manifestar que calia estudiar la proposta sindical i la reunió va finalitzar.

Després de veure les propostes de la patronal, els sindicats vam decidir continuar amb les mobilitzacions. Recordem que els 15.000 treballadors i treballadores de la sanitat privada a Catalunya diuen prou:

• A continuar amb salaris precaris no equiparables amb la resta de la sanitat catalana.
  • A continuar amb una pressió assistencial a la qual han de fer front amb plantilles insuficients i temporals, fet que perjudica clarament la qualitat del servei que rep la ciutadania i, òbviament, també la salut dels i les professionals del sector.
  • A continuar amb la inestabilitat i la dificultat per conciliar la vida personal i laboral.