3a Cursa Solidària pel Treball Digne

cartell-cursa

Recull d’imatges de la 3a cursa del treball digne

Presentació

Data i lloc: 9 d’octubre a Parets del Vallès al  poliesportiu municipal Joaquim Rodríguez Oliver
Modalitats: Marxa Popular (5 Km) i Cursa (10 Km)
Aquest any la recaptació anirà destinada al projecte “La lluita d’Arnau” per la investigació del càncer infantil i la histiocitosi

L’any passat  vàrem fer un plantejament de la Cursa de manera que s’aconseguís una implicació més forta dels ciutadans de Parets del Vallès, per aquest motiu, i després de l’èxit de participació de l’any passat, enguany mantindrem els dos recorreguts.

Marxa popular de 5 Km

Amb un recorregut popular, indicat per a participants que no realitzen habitualment activitats esportives, però que volen participar en la cursa. Les inscripcions es podran fer a través de www.ugt.cat o www.championchip.cat; el preu de la inscripció és de 6 €.

Powered by Wikiloc

Cursa de 10 Km

Aquest recorregut està pensat per a la gent que realitza activitats esportives i serà un recorregut mixt d’asfalt i sorra.

Les inscripcions es podran fer via www.ugt.cat o www.championchip.cat; el preu de la inscripció és de 10 € per als propietaris de xip i de 12 € per a qui l’hagi de llogar.

Els i les participants rebran un obsequi de productes dels patrocinadors.

Premis: trofeu per als tres primers atletes de la classificació general masculina i de la femenina. Premi especial al participant més jove i al més veterà. El lliurament es farà cap a les 11.30 hores a les pistes d’atletisme.

La cursa forma part de la Lliga Championchip 2016.

Powered by Wikiloc

Projecte solidari la 'Lluita d'Arnau'

En el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne, convocada per la Confederació Sindical Internacional cada 7 d’octubre, la UGT de Catalunya organitza la tercera edició de la Cursa Solidària pel Treball Digne, amb el suport de l’Ajuntament de Parets del Vallès i de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat i amb la col·laboració de “La lluita d’Arnau”

Les activitats que es desenvoluparan:

• La III Cursa Solidària pel Treball Digne, que es farà el diumenge 9 d’octubre.

Com cada any, els diners recaptats en les inscripcions de la cursa aniran destinats a un projecte solidari. Aquest any la UGT vol donar suport, amb la recaptació aconseguida, sigui amb les inscripcions de la cursa o amb les diferents activitats que es desenvoluparan, a la “Lluita d’Arnau” i a la línia d’investigació que ha obert l’Hospital Sant Joan de Déu per la histiocitosi i el càncer Infantil.

D’Arnau és un nen de Parets que  va  néixer el 29 de gener del 2011, després d’un part i un embaràs sense complicacions. A l’Arnau, al cap de dos mesos de néixer, li van detectar histiocitosi, una malaltia molt rara, i uns mesos més tard una altra malaltia que es diu síndrome hemofagocític. D’Arnau és el primer nen del món amb les dues malalties juntes. Durant aquest temps, els pares de l’Arnau han treballat conjuntament amb altres pares per obrir una nova línia d’investigació pel càncer infantil a Sant Joan de Déu, i amb molt de treball ho han aconseguit. Ara, la lluita de tots és aconseguir fons per mantenir oberta aquesta línia d’investigació per poder ajudar a altres nens (http://www.lalluitadarnau.com).

Fundació Sant Joan De Déu (FSDJ)

La Fundació  Sant Joan de Déu treballa conjuntament amb els hospitals i centres de Sant Joan de Déu per ampliar el coneixement científic i millorar l’atenció sanitària de les persones que pateixen problemes de salut, majoritàriament en l’àmbit de la salut maternoinfantil i la salut mental.

Altres edicions

Inscripcions i reglament

Les Curses pel Treball Digne

I Cursa pel Treball Digne

La cursa es tractava d’una acció per reivindicar els drets laborals, però també tenia un objectiu solidari i de lluita contra l’exclusió social, tots ells valors propis del sindicalisme. La UGT de Catalunya va decidir destinar els diners recaptats a través de les inscripcions a projectes de suport social.

L’any 2014 es varen inscriure un total de 250 participants en la primera Cursa pel Treball Digne.

A la primera edició de la cursa la UGT va col·laborar amb la Creu Roja i el seu projecte “Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil”, que volia aconseguir recursos per garantir l’accés a una alimentació completa, sana i equilibrada dels nens i nenes de Catalunya. Amb les inscripcions de la cursa es varen aconseguir  2.242 euros.

II Cursa Pel Treball Digne

La segona edició de la Cursa pel Treball Digne va representar un salt pel que fa als participants com també pel que fa a les activitats realitzades durant la celebració de les curses. En aquesta edició es va col·laborar amb la “Lluita d’Arnau” i amb la línia d’investigació que ha obert l’Hospital Sant Joan de Déu per la histiocitosi i el càncer infantil. Amb les inscripcions de la cursa es varen aconseguir 5.321 euros.

A la segona edició de la cursa es varen inscriure un total de 481 participants 253 a la marxa popular i 228 a la cursa de 10 km.

Durant la cursa es va organitzar una donació de sang en la qual i va participar el Banc de Sang. I es varen realitzar activitats infantils amb el muntatge d’inflables i d’altres activitats esportives, entre les quals unes classes dirigides de zumba.

Entitats organitzadores:

• UGT de Catalunya
  • Avalot – Joves de la UGT de Catalunya

Entitats col·laboradores:

• Ajuntament de Parets del Vallès
  • Secretaria General de l’Esport – Consell Català de l’Esport
  • Obra social Sant Joan de Déu
  • Bang de Sang
  • La lluita d’Arnau
  • Creu Roja

22 comentaris a “3a Cursa Solidària pel Treball Digne

• L’entrega de dorsal es farà al poliesportiu municipal Joaquim Rodríguez Oliver. Av. Francesc Macià, s/n de Parets del Vallès:
      a) Dissabte 8 d’octubre de 11 a 14 i de 16:30 a 19:00.
      b) Diumenge 9 d’octubre de 8 a 9.30.

• Del reglament de la cursa: La prova es celebrarà el diumenge 9 d’octubre de 2016 amb sortida 10:00 per la cursa de 10 Km i a les 10:05 per la marxa popular de 5 km

• El recorregut el pots veure en aquesta pàgina, hi ha fins i tot el track per a que el pogueu descarregar. Es pot anar amb nens molt petits, encara que pots correr amb ells sense inscriure’ls et recomanem que ho facis.

1. He realizado la cursa de 10k (y poco) esta mañana. Ha sido durita, pero como siempre me ha gustado y la he disfrutado.
    Quería haceros llegar 2 impresiones o criticas constructivas:
    Los avituayamientos creo que estaban en los kilometros 5.5 y 8 (más o menos). El primero si hubiese estado en el 4.5 nos habría aliviado a muchos antes de iniciar la segunda subida dura. El segundo quizás un poquito antes hubiese estado bien.

La llegada. Es un cuello de botella. Se acaba formando cola para entregar el chip y recoger los presentes sobre la meta y los últimos metros de la carrera y eso dificulta la llegada de quienes la están acabando y va con los últimos resuellos. Se que el espacio disponible es reducido pero si se alejase un poquito la recogida del chip y los presentes para la cola que se forma no ocupe ningún tramo del recorrido las llegadas serían más limpia. Creo que este año la cola incluso difucultaba la tarea de la fotografa que retrataba a los que finalizaban.

Saludos y por la cuarta.

2. Hola. Yo corrí la cursa de 10 km. Estoy de acuerdo con lo que apunta Francisco respecto a la llegada. Por lo demás la cursa estuvo muy bien organizada. Fué todo un éxito. Mi gratitud y enhorabuena a los organizadores, a los muchísimos voluntarios que guiaban a lo largo del recorrido,a todos los que han colaborado en que la cursa fuera toda una fiesta y también a los patrocinadores. Sin duda repetiré el año que viene. Gracias por todo.