Demà dia 9 de maig celebrem el dia d’Europa

El dia d’Europa, el 9 de maig, celebrem la pau i la unitat al nostre continent. Aquesta data és l’aniversari de la declaració de Schuman, al 1950, quan el ministre d’exteriors francès va defensar la necessitat de crear una nova superestructura de cooperació política que fes impossible un conflicte bèl·lic entre els estats nació europeus.

Gairebé 70 anys més tard, ja constituïda la Unió Europea, les organitzacions sindicals promou una Europa social que defensa  els drets i llibertats dels seus ciutadans, i no només consisteix en una unió econòmica i monetària. Es en aquest sentit que la Confederació Europea de Sindicats, CES, promou la salvaguarda del treball digne i de qualitat entre tots els europeus i europees con a principal instrument de garantia de la cohesió social.

Per tot això ens adherim al manifest del Consell Català del Moviment Europeu-CCMeur del qual la UGT de Catalunya en forma part.