Demanem que s’eviti el tancament de l’Acadèmia Cultura de L’H

El tancament afectaria almenys a 350 famílies dels diferents nivells d’ensenyaments de l’escola del barri de Collblanc-La Torrassa.

Com és conegut i s’ha publicat als mitjans de comunicació, es proposa el tancament de l’escola el proper curs 2021- 2022, després de moltíssims anys de treball al barri de Collblanc-la Torrassa.

El tancament afectaria almenys a 350 famílies dels diferents nivells d’ensenyaments de l’escola, des de la bressol fins a l’ESO. Els alumnes afectats hauran de ser repartits entre els centres del barri i, com a conseqüència del repartiment, al barri es produiria un increment en la ràtio a Infantil, a Primària i a Secundària que ultrapassaria amb escreix el 100% d’ocupació. L’altra alternativa és el desplaçament fora del barri d’aquells alumnes que s’ho puguin permetre, amb els efectes que produiria d’increments de costos i de temps emprat per a les famílies.

Al barri, la majoria de centres, públics i concertats, són d’alta complexitat, i els alumnes necessiten més recursos i una major i millor atenció. Els efectes en la qualitat dels ensenyaments dels diferents nivells poden ser devastadors, i més encara venint de dos cursos sotmesos a una pressió extra per la pandèmia.

Per aquestes raons demanem a la Direcció General i al Departament d’Ensenyament que es facin les gestions que siguin necessàries per tal d’evitar el tancament de l’Acadèmia Cultura de L’Hospitalet. Des de la UGT Hospitalet i el Sector d’Educació hem ofert en tot moment la nostra mediació. Estem absolutament convençuts que amb voluntat i ganes els i les professionals d’aquesta escola podran tenir la sortida professional que es mereixen.