El retorn a les aules després de vacances, com l’inici de curs: desordenat i sense donar solucions

Fred i ventilació a les aules

UGT defensem una tornada a les aules de caràcter presencial, però en cap cas en aquestes circumstàncies, atès que que molts espais a les escoles no estan condicionats per fer front a una correcta ventilació sense comprometre el confort tèrmic.

En declaracions als mitjans de comunicació, el conseller Bargalló (que parla amb la premsa però no amb la representació sindical) va manifestar que ahir s’enviaria als centres instruccions sobre la ventilació amb les noves indicacions del CSIC. Doncs ja fa tard. Caldria haver enviat aquestes instruccions abans de la tornada, ja que milers de professionals han començat l’activitat lectiva presencial sense saber quines són aquestes condicions de seguretat.

Des de la UGT us volem recordar que la temperatura mínima de l’aula ha de ser de 17 graus i la del gimnàs, 14 graus. Tot el que estigui per sota d’aquests paràmetres , incompleix la normativa vigent referent a la prevenció de riscos laborals i pot posar en greu compromís la salut de les  persones treballadores i alumnat.

Proves d’antígens

El Departament ha comunicat que des d’ahir i durant tres setmanes, es faran proves d’antígens mitjançant presa de l’automostra per tal de detectar possibles casos positius de la COVID-19. Novament fan tard, UGT Educació creiem que ahir ja  s’hauria d’haver començat l’activitat lectiva presencial amb aquest cribratge fet. A tot això cal afegir que el nostre sindicat va demanar que aquestes proves les realitzessin personal sanitari, per tal de garantir un marge més petit d’error en els resultats.

Material que no arriba mai

El Departament va prometre ordinadors a totes les docents, a data d’avui encara no han arribat a un nombre molt elevat de treballadores i treballadors.

Oposicions

UGT Educació ens hem posat en contacte amb el Departament per tal de demanar informació sobre el procés d’oposicions i les incidències provocades pel temporal, i l’única resposta que hem rebut és que estaven de vacances. Oposicions convocades, pandèmia i el Departament de vacances?

Davant de tots aquests fets, UGT Educació de Catalunya volem manifestar el nostre malestar i rebuig per la presa de decisions unilateral per part del Departament i del Conseller, que ha optat per la supèrbia i la manca de sentit comú, en lloc de cercar el consens amb la comunitat educativa per trobar solucions més pràctiques.